Cele cinci magazine Plus din judetul Bacau au schimbat proprietarul, odata cu preluarea intregii retele de magazine Plus de catre reteaua germana Lidl. Aceasta a anuntat semnarea tranzactiei de achizitie a magazinelor alimentare cu discount Plus, detinute de grupul Tengelmann, de pe pietele din Romania si Bulgaria.Plus au fost primele magazine cu discount care au fost deschise in Bacau, in tandem cu reteaua Penny Market, care s-a extins si ea in judet.
Magazinelein judet se afla in Bacau (3), Onesti si Buhusi (cite unul). Primulk magazin s-a deschis in anul 2005, in Bacau, in zona Insulei de Agrement. Anu trecut, compania Tengelmann a investit in cel de-al 95-lea sau magazin din Romania, deschis in Onesti, 1,5 milioane de euro si tot anul trecut a deschis si magazinul din Buhusi. „Prin achizitionarea companiilor Plus din Romania si Bulgaria, LIDL preia intreaga afacere Plus din aceste doua tari – se arata int comunicatul LIDL remis dupa acest eveniment. Vor fi preluati toti angajatii. Preluarea efectiva va avea loc dupa obtinerea aprobarii autoritatilor din domeniul concurentei”. Compania negociaza inca de anul trecut aceasta achizitie.
Discountul a prins la romani
Magazinele de tip discount au avut, anul trecut, un ritm de expansiune de trei ori mai mare decit cel al hipermarketurilor. Astfel, in 2009 s-au deschis aproximativ 75 de magazine cu preturi mici (cu discount). Piata discounterilor din Romania este dominata de retailerii Penny Market, Plus Discount, Profi si Minimax. Reteaua Plus, cu cele 95 de magazine, a facut vinzari totale estimate la peste 350 – 400 de milioane de euro in 2009. In anul anterior, operatorul a raportat o cifra de afaceri de 277 de milioane de euro, cu 71 de unitati operationale. Compania a trecut pe profit in 2008. In 2007 – 2008, Tengelmann, cu vinzari anuale de circa 20 de miliarde de euro, si-a vindut majoritatea discounterelor Plus din Europa de Vest si a luat in calcul, in acelasi timp, un exit din sectorul de profil prin cedarea tuturor magazinelor. Retailerul a purtat discutii pentru vanzarea magazinelor Plus din Romania cu grupul francez Carrefour la finele lui 2007.
Cine este noul proprietar
Inceputurile companiei Lidl dateaza din anii ’30, în Neckarsulm, Germania.
Lidl detine cea mai mare retea de magazine alimentare din Europa. Sloganul ei se apropied e cel al Plus („Doar preturi mici”) si este „Calitate inalta la preturi reduse!”. Lidl este deja reprezentata, cu succes, in Belgia, Danemarca, Germania, Anglia, Finlanda, Franta, Grecia, Irlanda, Italia, Croatia, Luxembourg, Olanda, Irlanda de Nord, Austria, Polonia, Portugalia, Suedia, Slovacia, Slovenia, Spania, Cehia si Ungaria, cu peste 8.000 de filiale, in care activeaza peste 170.000 de angajati.
Eugen a zis
Ar trebui sa spuneti si faptul ca Lidl face parte din acelasi grup cu Kaufland si anume Lidl & Schwarz.Co & KG.
Pentru Bacau asta va insemna o reducere a concurentei.
Mai avem Metro si Real – aceeasi firma, Selgros, Billa, Penny Market toate parte a Rewe Group.