UPDATE: Eurodeputatul Dragoș Benea, președintele PSD Bacău, a reacționat după votul din Guvern. „După centura Bacăului cu primii 16 km de autostradă din regiune şi A7, Autostrada Moldovei, pusă pe hartă tot de social-democrați, guvernarea Marcel Ciolacu, cu acelaşi Partid Social Democrat la manşa Transporturilor, demarează un nou proiect de anvergură pentru regiunea Nord-Est: drumul expres Bacău – Piatra Neamț”, a notat Benea, pe Facebook.
„În ultimii 30 de ani, Moldova nu a fost în vederile Bucureştiului decât în timpul guvernărilor în care PSD a avut cu adevărat un cuvânt de spus, realizându-se investiții de amploare atât în infrastructura rutieră din regiune, cât şi în cea medicală sau aeroportuară. Cabinetului Ciolacu demonstrează prin realizări concrete acest corolar, dovedind că PSD a fost şi este pentru Moldova!”, a mai afirmat președintele PSD Bacău.
Drumul va avea o lungime de 51 km şi va asigura legătura între A7, DN2 şi DN 15. Conform proiectului, se vor construi: șase viaducte; 17 pasaje; șapte poduri; două spații de servicii; 1 centru de întreținere și coordonare; cinci noduri rutiere (Nod rutier A7, Nod rutier Racova, Nod rutier Podoleni, Nod rutier Savinești și Nod rutier Piatra Neamț).
Știrea inițială:
Premierul Marcel Ciolacu a anunțat joi aprobarea proiectului Drumului Expres Bacău – Piatra Neamț, cu o valoare a investiției de peste nouă miliarde de lei. Cu un traseu de 51 de kilometri, acesta va fi cel mai lung drum de mare viteză scos la licitație într-un singur lot, scrie Economica.net.
„Continuăm marile investiții în infrastructură și aprobăm proiectul Drumului Expres Bacău – Piatra Neamț, în lungime de 51 de kilometri. Este o investiție de peste nouă miliarde de lei, îndelung așteptată de locuitorii din zonă și de mediul de afaceri local. Finanțarea este asigurată în special din fonduri europene, iar termenul de realizare este de patru ani”, a transmis șeful Executivului la începutul ședinței de Guvern din 1 august.
Contractul pentru Drumul Expres Bacău – Piatra Neamț prevede „10 luni pentru proiectare, 38 de luni pentru execuție și cel mai important: un singur lot, de 51 km, care va fi cel mai lung din România”, au explicat anterior surse oficiale pentru Economica.net.
Valoarea totală a proiectului este estimată la 9,14 miliarde de lei (inclusiv TVA).
Citește articolul integral AICI.
C.Cristian a zis
Vai! Fantastic! Dacă nu era PSD-UL și Benea nu se construia nimic!Dar în ultimii 34 de ani ce au făcut?
Cipriot a zis
A uitat „saracul” ca tot ei au fost la guvernare in ultimii 30 de ani….
moldorex a zis
„PSD a fost şi este pentru Moldova!…realizându-se investiții de amploare atât în infrastructura rutieră din regiune, cât şi în cea medicală sau aeroportuară., etc..etc…numai realizari fantastice…”
Pai daca pesedeul e asa dedicat Moldovei, si ati tot fost la guvernare si permanent la CJ, cum de este zona Moldovei in halul de inapoiere in care este ???
E un mare paradox aici, ma pune pe ganduri.
Vainer a zis
Foaie verde si-o lalea,
Fie pâinea cât de rea,
Chiar aici in țara mea,
Tot ți-o fură cineva…..
Vio a zis
Și A13 unde e ?
Se bătea cu toți când nu era PSD la guvernare.
Acum doar batista pe țambal.
Luminita Izvoreanu a zis
O super strada cu staif si dedicatie!
Superstrada la pret de autostrada ce depaseste de 4 ori pretul mediu din UE, und evorbim de alt nivel de impozitare major si salarizari mult mai mari.
Nu mai vorbim de sfanta zeciuiala, ci de marea imparteala.
Probabil ca lobby s-a facut prin jupanul nostur si caietelul de sarcini este deja pregatit.
Licitatiile deschise, in special asfaltari, infrastructuri rutiere, canalizari, aductiuni, constructii civile…de la firma de consultanta ce obtine fondurile de obicei din Bucuresti sau Iasi, firme ale senatorilor si deputatilor, pana la firmele de proiectare combinate si ele in combinatie (avem vre-o doua si la Bacau una cu sediul social in blocul de langa podul construit langa Bistrita), evident si contructorii cu staif, sunt cu dedicatie strict pe interes e ale marilor partide, pnl, psd si mai nou usr.
Macar de faceau autostrada de banii astia….