• inspectorii OPC au oprit de la vînzare temporar 337 de calculatoare electronice de uz didactic și agende în valoare de 62 de milioane de lei • 24 de patroni au primit amenzi în valoare de 35,5 milioane de lei • produsele vîndute nu au documente de garanție, nu se știe cine le asigură service-ul, iar informațiile despre cele mai multe nu sînt traduse în limba română
Inspectorii Oficiului Județean pentru Protecția Consumatorului (OJPC) din Bacău au efectuat un raid printre comercianții de calculatoare electronice și agende de birou. În vizorul lor au intrat 24 de agenți economici din județ, care, în final, au fost toți sancționați. „În urma controlului nu am depistat importatori de calculatoare și agende, dar la comercianții din județ s-au găsit nereguli ce țin de corecta informare a potențialilor clienți asupra acestor produse”, ne-a declarat Sorin Elisei, director executiv la OJPC Bacău. Calculatoarele din mărcile Casio, Citizen, Gervao, comercializate de firmele Cipralin Com SRL Bacău, Naomi Serv SRL Bacău, Nisen Com SRL Bacău, Samhir Comixt Bacău, AF Leuștean Dumitru Bacău, Birotica Service SRL Comănești și Euro Asia SRL Onești nu aveau pe etichete denumirea producătorului sau a importatorului.
Produsele electronice de import China și Japonia vîndute de societățile Vaduz Com SRL Bacău, Jari Com SRL Bacău, Randcip SRL Bacău și AF Costea Andrei Moinești nu aveau trecute instrucțiunile de folosire în limba română. „La multe produse, certificatul de garanție care însoțea agendele și calculatoarele de birou aflate la comercializare erau incomplete. La alte produse, importate din Thailanda și China, nu erau menționate unitățile care asigură service-ul în perioada de garanție.
În urma verificărilor s-au încheiat 24 de procese verbale de control și contravenție. Valoarea amenzilor aplicate este de 35,5 milioane de lei”, a precizat directorul executiv adjunct de la OJPC Bacău. Inspectorii de la Protecția Consumatorului au mai dispus oprirea temporară de la comercializare a 335 de calculatoare de uz didactic și agende de birou, în valoare de 62 de milioane de lei. Acestea vor fi redate circuitului comercial după ce patronii vor alătura mărfii toate documentele necesare unei bune informări a clienților. (Claudiu TĂNĂSESCU)
Lasă un răspuns