• lucrările de amenajare a noului spațiu încep în martie și vor dura circa trei luni • taxele aferente se vor plăti într-un singur loc
Băcăuanii vor scăpa, cel mai probabil din vară, de cozile și aglomerația formate la Poliție, pentru acte ca pașaportul, buletinul de identitate, certificatul de înmatriculare, carnetele de conducere etc. Autoritățile județului Bacău vor înființa un ghișeu unic, la care să se adreseze populația județului pentru toate tipurile de documente. Decizia a fost luată în urmă cu mai mult timp și este în concordanță cu legislația în vigoare. Legea de înființare a Serviciului Public de Evidență Informatizată a Persoanei (SPEIP) datează de aproape trei ani, dar aplicarea efectivă a actului normativ întîrzie. Traian Milon, secretarul general al județului spune că marea problemă la înființarea acestui serviciu public este lipsa unei Hotărîri de Guvern care să reglementeze predarea-primirea activității și a logisticii instituțiilor în discuție, adică lipsesc normele de aplicare a legii. „Sînt sceptic că în martie se va reuși promovarea aceastui act normativ, deoarece este nevoie și de modificarea unor prevederi bugetare, dar noi vrem să o luăm cu un pas înainte și să creăm această structură mai repede”, spune Traian Milon.
Sediul unde s-a stabilit că va funcționa ghișeul unic este la Complexul de Servicii Comunitare nr.2, pe strada Aviatorilor, vizavi de Școala nr.15. Secretarul general al județului spune că aici vor funcționa aici „Pașapoartele”, aflate în subordinea Prefecturii, și SPEIP. Ultima instituție va avea, practic, două tipuri de activități. Prima ar fi de coordonare și control a serviciilor locale de evidență a populației, iar cealaltă, de eliberare a certificatelor de înmatriculare și permiselor de conducere. Astfel, „Pașapoartele”, „Circulația” și „Buletinele” vor funcționa într-o singură clădire, chiar dacă în subordonări diferite. Traian Milon dă asigurări că cetățeanul își va rezolva toate problemele legate de aceste tipiri de documente în acest loc, iar plățile taxelor le va face la un singur ghișeu. Pentru ca lucrurile să meargă mai repede, Consiliul Județean va decide în ședința de săptămîna viitoare să dea spațiul vizat și pe care îl are în proprietate, în administrarea Consiliului Local al municipiului Bacău. „Ei au deja acest serviciu de evidență informatizată a persoanei și vor trece imediat la amenajarea clădirii”, precizează secretarul general al județului. (Florin POPESCU)
Lasă un răspuns