• mulți cumpărători preferă să-și achiziționeze mașinile doar pe baza unui simplu act de vînzare • în acest fel, ei economisesc cîteva milioane de lei, dar pot avea surpriza ca mașina cumpărată să fie furată
Tîrgul de mașini este locul în care mașinile furate își găsesc repede cumpărătorul. În opinia subcomisarului Iosif Năiță, șeful Compartimentului „Furturi de auto” din IJP, piața automobilelor de ocazie reprezintă o adevărată loterie, cumpărătorul trebuind să fie conștient că s-a creat o mafie pentru pregătirea mașinilor furate, înaintea vînzării, pentru a ascunde adevărata identitate și uzura reală. De multe ori, bucuria cumpărării mașinii ține doar pînă cînd proaspătul proprietar se prezintă la Registrul Auto Român, unde specialiștii resping autoturismul, pe motivul că nu poate fi identificată seria caroseriei sau a șasiului. „De cele mai multe ori, cumpărătorii preferă să semneze doar un simplu an de mînă. În acest fel, ei economisesc cîteva milioane de lei, taxele care ar trebui să le achite în cazul reînmatriculării, dar pot avea surpriza ca mașina cumpărată să fi fost furată. Acest fenomen este valabil mai ales în cazul Daciilor mai vechi, a căror valoare nu este cu mult mai mare decît cea a taxelor ce ar fi trebuit plătite”, ne-a mai spus subcomisarul Năiță.
Pentru a nu îngroșa rîndurile celor păcăliți, din ce în ce mai numeroși, cumpărătorul mașinii de ocazie trebuie să aibă mare grijă atunci cînd dă banii. Primele suspiciuni pot aspărea dacă mașina este oferită la un preț mult scăzut față de prețul pieței, pentru că este posibil ca autovehiculul să fie defect, să nu fie cel menționat în certificatul de înmatriculare sau să fie furat. În acest ultim caz există posibilitatea ca mașina să fie confiscată de poliție, iar noul proprietar să nu poată fi despăgubit. A doua etapă se referă la verificarea actelor de proprietate. Ca măsură de prevedere, cumpărătorul trebuie să ia mașina abia după ce a intrat în posesia cărții de identitate a autovehiculului, care se eliberează după efectuarea radierii. Ultima etapă, și cea mai importantă, se referă la identificarea mașinii, prin confruntarea datelor înscrise în acte cu datele constructive reale. (Florin CRĂCIUN)
Lasă un răspuns