Pe o piata in recesiune, Pambac Bacau a reusit sa incheie anul 2099 in pozitia de lider national la paste fainoase, cu brandurile Pambac, Gata si Flavora, si s-a situat pe locul al treilea la fainuri de griu, cu brandurile Grania si Pambac, si pe locul al patrulea la malai, cu brandurile Pambac si Gata mamaliga. De asemenea, Pambac si-a conservat pozitia de lider zonal pe piata de panificatie si fainuri industriale.
Afacerile anului 2009 au fost, insa, pentru Pambac, cu 8% mai mici in volum fata de cele ale anului 2008, in timp ce din punct de vedere valoric, scaderea a fost cu circa 12%, bilantul anului 2009 indicind o cifra de afaceri de 173 de milioane de lei. Pentru aceeasi perioada, profitul impozabil a fost cu 49% mai mare decit cel al anului 2008 si a ajuns la o valoare de 4,825 de milioane de lei, iar indicatorul EBITDA s-a pastrat la media ultimilor ani, de circa 4 milioane de euro. „Scaderea cifrei de afaceri s-a datorat, in principal, faptului ca preturile produselor au scazut, dar si limitarii colaborarii numai in parteneriate sigure, asumindu-ne aceasta reducere si preferind sa conservam fluxurile financiare ale companiei. Cresterea profitului este o consecinta a celor trei ani de restructurare, de eficientizare a costurilor, de eliminare a gamelor de produse mai putin sau deloc profitabile” – ne-a declarat Alin Giurea, presedintele Pambac.
Pambac a inceput anul 2010 de pe o pozitie privilegiata, fara datorii si cu toate investitiile achitate. In aceste conditii, conducerea societatii isi propune sa dirijeze sume importante in consolidarea brandurilor, in cresterea cotelor de piata, in extinderea vinzarilor pe piata Europei de Sud-Est si, nu in ultimul rind, in dezvoltarea societatii, atit organic, cit si prin achizitii. „In primele doua luni ale anului, am inregistrat rezultate mai mici cu 5% comparativ cu 2009 si nu cred intr-o revenire rapida a consumului, desi Pambac produce alimente situate la baza nevoilor umane. Cu toate acestea, pentru anul 2010 ne propunem cel putin mentinerea cifrei de afaceri si a profitabilitatii anului anterior. Avem multe atuuri pentru a ne consolida pozit, in aceasta perioada, chiar daca anul 2010 va fi unul imprevizibil si dificil. Asa cum am anticipat venirea crizei financiare si am redus accelerat gradul de indatorare in ultimii trei ani, facind reduceri importante de costuri, consider ca firmele posesoare ale unor branduri solide, cu o echipa de management dedicata si antrenata vor iesi intarite din anul in curs si vor putea sa-si reia imediat cresterea” – a continuat Alin Giurea. (Petru DONE)
Lasă un răspuns