Atestarea administratorilor asociațiilor de locatari și de proprietari din Bacău a intrat pe ultima sută de metri. Procedura de atestare a demarat încă din vara anului trecut, cînd o comisie formată din reprezentanți ai Primăriei și consilieri locali a intervievat cei aproape 200 de administratori care își desfășoară activitatea în municipiul Bacău. După ce și ultimii administratori de asociație au stat față în față cu comisia, reprezentanții Primăriei au declarat că o parte dintre candidați ar trebui să plece acasă, pentru că nu au ce căuta pe aceste posturi. La jumătate de an după ce ultimii administratori au susținut interviul, Primăria Bacău a început să elibereze atestatele care le dau dreptul angajaților de la asociațiile de proprietari să gestioneze sutele de milioane sau miliardele de lei încasate anual de la locatari.
Numai că procentul celor care nu au primit atestatul este mult mai mic decît se declarase inițial. „Administratorii care nu erau potriviți pentru această activitate s-au eliminat singuri, după interviu. Unii au plecat din proprie inițiativă, alții au fost oarecum obligați să facă acest lucru. Cred că este vorba despre vreo zece situații. În cazul celor care nu au fost foarte convingători la interviu, urmează o perioadă de probă”, ne-a declarat Elena Șova, directorul Direcției Sociale de la Primăria Bacău.
Potrivit reprezentanților Primăriei Bacău, în prezent nu există o evidență strictă a administratorilor de asociații care au primit atestat, întrucît procedura este în derulare. Nici numărul celor care au primit atestat pe o perioadă de timp limitată nu este cunoscut. Ceea ce se știe cu siguranță este că una dintre condițiile atestării este că administratorii asociațiilor de proprietari trebuie să depună o garanție materială, echivalentul a trei salarii tarifare. „Există însă și asociații care pot cere mai mult decît miminul stabilit de legislație”, a precizat Doinița Huțu, inspector de specialitate la Serviciul Asociații din cadrul Primăriei Bacău. O astfel de situație s-a înregistrat la Asociația de Proprietari 26 din Bacău, care, în loc de trei salarii, minimul stabilit de lege, a cerut administratorului o garanție de 100 de milioane de lei. Asta abia după ce locatarii au fost furați de un administrator care a plecat cu tot cu încasări, iar membrii asociației au fost obligați să achite de două ori aceleași facturi.
Reprezentanții Primăriei Bacău spun că atestarea administratorilor de va încheia la sfîrișul lunii martie. Obținerea atestatului de către administratorii asociațiilor este foarte importantă. Legea spune că, deși aceștia sînt aleși de Adunarea Generală a asociației, ei nu sînt în legalitate decît dacă au avizul primit de la primăria pe raza căreia își desfășoară activitatea. (Costinela BREAHNĂ)
Lasă un răspuns