Funcționarii Fiscului nu mai au voie să-și verse nervii asupra contribuabililor ce li se adresează. De la începutul acestui an, a intrat în vigoare Codul etic al funcționarului public din administrația fiscală care își desfășoară activitatea în domeniul asistenței contribuabililor. Prin acest cod, funcționarii fiscali sînt obligați să aibă un comportament bazat pe respect și considerație față de contribuabili, să manifeste solicitudine, respect și promptitudine, să aibă un limbaj politicos și o ținută decentă și să evite pe cît posibil situațiile conflictuale și tensionate. Conform Codului, acești funcționari trebuie să rămînă calmi, politicoși și respectuoși pe întreaga durată de acordare a asistenței, să dezvolte o atitudine pozitivă, să folosească un limbaj corect din punct de vedere gramatical, să nu utilizeze argoul sau limbajul de strictă specialitate, să acorde atenție interlocutorului și, neapărat, să-i mulțumească pentru faptul că a contactat serviciul de asistență. În cazul în care un contribuabil folosește un limbaj trivial și trece la amenințări ori utilizează violența verbală sau fizică, asistența se întrerupe, după o avertizare prealabilă a turbulentului. Angajatul Fiscului poate chema poliția ca să se protejeze. Funcționarii au obligația să dea răspunsuri complete la întrebările contribuabilului, în cadrul unui singur contact cu administrația fiscală, astfel încît să se reducă stresul pentru respectivul contribuabil și să crească eficiența muncii la nivelul fiscului. Contribuabilii pot fi informați inclusiv prin e-mail. (Florin POPESCU)
Lasă un răspuns