• noul Regulament de furnizare a energiei electrice stipulează noi
obligații între furnizor și consumator • abonații pot cere sistarea
temporară a energiei, fără rezilierea contractului, pentru o perioadă
de minimum o lună și maximum 12 luni • printre obligațiile Electrica se numără emiterea de facturi în limbajul Braille, sau audio, pentru surzi
Regulamentul de furnizare a energiei electrice către consumatori înăsprește relațiile dintre abonații Electrica și societatea furnizoare, actul normativ stabilind obligații noi atît pentru abonat, cît și pentru furnizor. Una din obligațiile furnizorului se referă la modul în care Electrica își informează abonații cu privire la noutățile legislative. Astfel, Electrica trebuie să facă „școală” cu abonații, trimițindu-le materiale explicative, scrise într-un limbaj accesibil, cuprinzînd informații referitoare la modalitățile de plată, la măsurile speciale de protecție a categoriilor de consumatori vulnerabili, la posibilitatea de schimbare a furnizorului, la modalitățile de soluționare a
reclamațiilor, precum și la posibilitătile de acordare a unor penalități
pentru abaterile de la calitate.
Apoi, societatea furnizoare are obligația să ofere servicii speciale pentru persoane cu deficiențe grave de văz și auz: facturi în limbajul Braille sau audio, asistență pentru întelegerea modului de citire și facturare, precum și pentru facilitarea de redactare și înregistrare de scrisori. Un alt capitol al regulamentului se referă la condițiile în care se poate sista temporar furnizarea energiei electrice. Astfel, documentul stipulează că abonații pot conveni cu furnizorul sistarea temporară a furnizarii energiei electrice, fără rezilierea contractului, pentru o perioadă de minimum o lună și de maximum 12 luni. Pe durata sistării furnizării, consumatorul este obligat să efectueze în continuare plata energiei electrice consumate înainte de data sistării și, după caz, a penalităților și majorărilor de întîrziere la plată. Pe de alta parte, operatorul de rețea are obligația să înlocuiască, în termen de cel mult zece zile de la data înregistrării sesizării scrise, grupul de măsurare reclamat că fiind defect sau suspect de înregistrari eronate. Operatorul de retea va întrerupe consumatorului furnizarea energiei electrice, cu un preaviz de cinci zile lucrătoare, în următoarele cazuri: depășirea puterii aprobate prin avizul tehnic de racordare, neachitarea facturilor emise de furnizor, împiedicarea sub orice formă a delegatului împuternicit al electricienului de la Electrica de a monta, a verifica, a înlocui grupurile de măsură sau de a citi înregistrările acestora, de a verifica și a remedia defecțiunile în instalațiile care sînt proprietate a operatorului de rețea, atunci cînd acestea se află pe teritoriul consumatorului, de a verifica instalațiile proprii ale consumatorului, situate în amonte de alt consumator, racordarea unui subconsumator de către consumator la instalația proprie fără acordul furnizorului/operatorului de rețea. Actul normativ precizează și o serie de fapte care se pot constitui în contravenție și amenzile prevăzute. (Costinela BREAHNĂ)
Lasă un răspuns