Societatea Agroindustriala Bacau a lansat, saptamina trecuta, proiectul „Supraetajare si modernizare Hotel Dumbrava Bacau”, finantat prin Programul Operational Regional 2007 – 2013. Obiectivul proiectului este modernizarea si extinderea infrastructurii de cazare si a utilitatilor conexe ale hotelului.
Proprietarul, societatea Agroindustriala, activeaza din anul 1983 în domeniul serviciilor de turism si agricultura, prin realizarea de constructii si instalatii in interiorul hotelului Dumbrava. In mai multe etape a procedat la achizitii de utilaje si echipamente specifice diversificarii serviciilor turistice pentru nisele de piata ale turismului de afaceri si ale turismului de evenimente si valorificarii potentialului turistic al judetului Bacau, in special pentru sectorul corporate si comunitatea antreprenoriala locala si regionala. „Avem in vedere – spune directorul general al societatii si managerul proiectului, Florin Balan – aducerea hotelului la standardele europene. Nu are lifturi, locuri special amenajate pentru persoane cu handicap, generator de energie electrica pentru cazurile in care reteaua cade, nu avea nici toate conditiile pentru a se acorda autorizatia de la Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta de exemplu un bazin cu apa pentru incendii. Sint, insa, si motive economice. Sint anumite costuri constante care trebuie adaptate, privind receptia, cheltuielile cu intretinerea, care exista indiferent de numarul de camere. De aceea, vrem sa adaugam un numar de camere, astfel incit cheltuielile sa fie amortizate intr-un grad mai mare”. Valoarea proiectului este de circa 1,5 milioane de euro, din care 60% sint nerambursabili.
Hotelul a fost construit in 1962 si are o buna reputatie, chiar la nivel international. El a fost destinat turismului de placere, dar, mai nou, si turismului de afaceri si de evenimente. Locatia se afla in centrul Municipiului Bacau, intr-un spatiu relaxant, natural, singura, de altfel, care dispune de o gradina proprie. Hotelul are un sistem informatic performant, care permite inregistrarea clientilor, monitorizarea frecventei acestora, controlul rezervarilor etc. „Avem clienti care locuiesc, la noi, chiar si cite doua-trei luni, care vin pentru aplicarea unor proiecte in oras – spune directorul hotelului, Felicia Brejan. Ei au nevoie de conditii de locuit ca acasa, pentru care am intimizat camerele, am adaptat conditiile generale de locuit. Piata turistica a municipiului este caracterizata de turismul de afaceri: turismul general de afaceri, turismul de reuniuni, de tirguri si expozitii, de calatoriile stimulent pentru angajati. Sintem constienti ca numai prin cresterea calitatii serviciilor putem cistiga noi clienti”.
Practic, hotelul va avea 20 de camere noi, prin supraetajare, camere duble si matrimoniale, si va ajunge la 96 de toate, o sala de fitnes si o sauna, trei lifturi, spatii pentru persoanele cu dizabilitati, doua sali de conferinte si un restaurnat climatizat. Noile confitii permit crearea a 13 noi locuri de munca. Beneficiarii proiectului mizeaza pe mai mult de 12.000 de clienti anual. Cu toate acestea, administratorii nu se gindesc, inca, sa clasifice hotelul in categioria „patru stele”.
Lasă un răspuns