Toată lumea știe că pentru construirea unei case sînt necesare o sumedenie de acte. Aveți nevoie de o autorizație de construire pentru a începe să vă ridicați imobilul, un certificat de urbanism, să vă înscrieți casa în cartea funciară și multe altele. Pentru a nu avea probleme în acest sens, e bine să știți dinainte unde și ce să documente să solicitați.
Acte necesare pentru obținerea autorizației de construire
• cerere tip completată de proprietar;
• copie după certificatul de urbanism;
• anexă tip completată de proiectant cu suprafața construită
desfășurată pentru locuință;
• extras cod fiscal original de dată recentă (max. trei luni);
• documentație tehnică întocmită de un proiectant autorizat și care
să respecte prevederile Legii 50/91 republicată, Ord. nr.91/91
MLPAT, Legii 10/95 și HGR 925/95 (două exemplare);
• avize și acorduri specificate în certificatul de urbanism;
• chitanța de plată a taxei de autorizație de construire, care se
achită la serviciul „Impozite și taxe”, din cadrul Primăriei;
• cererile și anexa tip se pot obține numai de la ghișeul unic din primărie
Acte necesare pentru obținerea certificatului de urbanism
• cerere tip completată de proprietar;
• extras cod fiscal (copie xerox) și schiță amplasament pentru viitoarea construcție cu date de identificare ale parcelei (două exemplare);
• chitanța pentru plata taxei de certificat de urbanism, eliberarea actului se stabilește în funcție de suprafața de teren. Se achită
la „Impozite și taxe”.
Acte necesare pentru notarea construcției în cartea funciară
• cerere tip completată de proprietarul imobilului;
• extras cod fiscal în original și de dată recentă;
• timbru fiscal;
• autorizația de construire (copie xerox);
• plan de situație (copie xerox);
• declarație pe proprie răspundere privind suma la care se
ridică valoarea construcției la data terminării, pentru regularizarea
taxei de autorizație de construcție (pentru construcțiile executate
după 1991);
• releveul construcției în cazul în care nu s-a respectat autorizația
de construcție, întocmit de un proiectant autorizat.
Acte necesare pentru obținerea avizului de schimbare a destinației încăperilor
• cerere tip completată de proprietarul imobilului unde se schimbă
destinația ;
• extras cod fiscal în original și de dată recentă;
• schița spațiului la care se cere schimbarea destinației, întocmită
de o persoană abilitată ( două exemplare);
• chitanță achitată la „Impozite și taxe”;
• consimțămîntul tuturor coproprietarilor (unde este cazul), conform
tabelului tip;
Acte necesare în vederea obținerii avizului de racordare la curent electric (persoane fizice)
• actul de proprietate;
• certificatul de urbanism;
• autorizația de construcție;
• avizul de amplasament;
• planul de situație la scara 1:500;
• contravaloarea taxei de aviz de racordare.
Acte necesare în vederea obținerii avizului de racordare (pentru persoane juridice)
• actul de proprietate;
• certificatul de urbanism;
• autorizația de construcție;
• avizul de amplasament;
• planul de situație la scara 1:500;
• copie după certificatul de înmatriculare sau autorizația de
funcționare;
• contravaloarea taxei de aviz de racordare.
• Avizul de amplasament se elibereaza pentru persoanele fizice și juridice în vederea obtinerii autorizației de construcție de la Primărie
Acte necesare în vederea obținerii avizului de amplasament
• planul de situație realizat la scara 1:500;
• certificatul de urbanism;
• contravaloarea taxei aferente.
• Avizul de coexistență se eliberează pentru persoanele fizice și juridice, în vederea racordării la rețeaua de canalizare, gaze sau apă
Acte necesare în vederea obținerii avizului de coexistență
• planul de situație, realizat la scara 1:500;
• contravaloarea taxei aferente. (C.T.)
Lasă un răspuns