Reorientarea turistilor catre agentiile de turism traditionale a fost remarcata de un studiu efectuat, recent, in SUA, dar tendinta este sustinuta si de Corina Martin, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT), pentru Romania. „ANAT – spune Corina Martin – a dedicat întregul an 2010 unei misiuni: cresterea imaginii agentiilor de turism. In acest sens, au fost lansate campaniile „Alege agentia de turism – Calatoreste cu agentiile membre ANAT!”, „Vacanta in tara mea”, am lansat prima campanie de promovare TV, s-au derulat primele tirguri internationale de turism marca ANAT si cele regionale si s-a continuat Caravana ANAT, initiata in 2009. Publicul a perceput pozitiv toate aceste mesaje, a inteles importanta consultantei pe care o ofera agentii de turism, mai ales in aceasta perioada de criza economica, ceea ce a determinat, conform estimarilor noastre, cresterea increderii in agentiile de turism in Romania, in primele 10 luni ale anului, cu circa 10%”. Aceasta crestere s-a regasit in turismul montan, rural sau de Litoral, dar si pe extern, in special pentru Austria si Grecia.
Fenomenul a inceput in SUA. Un studiu al Forrester Research releva ca, in 2010, procentul de turisti leisure interesati sa apeleze la agentiile de turism in defavoarea site-urilor web a crescut la 28%, comparativ cu 23%, cu doi ani in urma.
Asupra acestui fenomen vom reveni. (Petru DONE)
Lasă un răspuns