Primarii din judet au fost pusi sa monitorizeze indeaproape, dar sa se si implice in asigurarea obligatorie a locuintelor. In conformitate cu prevederile legii primarii au obligatia sa furnizeze Pool-lui de Asigurare împotriva Dezastrelor Naturale – societate comerciala de asigurare-reasigurare, constituita prin asocierea societatilor de asigurare autorizate sa incheie asigurari obligatorii pentru locuinte – PAID – lista tuturor constructiilor cu destinatia de locuinta, inclusiv a celor cu destinatia de locuinta sociala, amplasate in unitatea administrativ-teritoriala, specificind numele si prenumele sau denumirea proprietarului si, dupa caz, adresa domiciliului fiscal, codul numeric personal sau codul de identificare fiscala al acestuia, precum si numarul din registrul de rol nominal unic si din registrul agricol. Actualizarea se va face in termen de 72 de ore de la schimbarea proprietarului locuintei sau a datelor de identitate a acestuia. PAID va transmite lunar lista proprietarilor care nu au încheiat contracte de asigurare obligatorie a locuintelor si valoarea primei obligatorii datorate de fiecare, iar primarii, prin compartimentul de specialitate, vor trimite in termen de trei zile de la data primirii listei, scrisori de instiintare catre proprietarii respectivi. Obligativitatea incheierii asigurarilor de locuinte decurge de la un an de la inceperea emiterii politelor. Intrucit poliţele de asigurare a locuintelor au inceput sa fie emise in 15 iulie 2010, termenul limita de incheiere a acestora este 15 iulie 2011. (Claudiu TANASESCU)
Lasă un răspuns