– muncitorii lucreaza la vopsitul pasajului si la amplasarea instalatiilor de iluminat si de supraveghere – dirigintele de santier si proeictantul dau asigurari ca in constructia pasajului nu a fost nici o problema si ca acesta va functiona ca la carte – pasajul rutier subteran va fi dat in functiune in toamna, cind se vor incheia lucrarile la strazile adiacente
Pasajul rutier subteran dintre strazile Oituz – grl. Stefan Guse este aproape gata. Muncitorii lucreaza acum la vopsirea tunelului, la rigole si la amplasarea instalatiilor de iluminat si de supraveghere. Lucrarile la pasaj au fost executate dupa o metoda premiera in tara noastra, de consortiul „SC Procom Ceprano Italia – Cosbau SPA Nalles Italia – Pa&Co Romania – Compania Constructii Feroviare SA Cimpulung – SC Proiect CF Bucuresti”. Tunelul are o lungime de 86,70 metri. Pasajul suporta si un gabarit normal de inaltime. Circulatia rutiera se va desfasura pe doua benzi, fiecare lata de patru metri. Pasajul rutier va fi dat in functiune la inceputul acestei toamne, imediat ce se vor incheia si lucrarile la strazile adiacente lui.
Constructie premiera, executata fara probleme
Constructia pasajului bacauan a reprezentat o premiera pentru tara noastra. Acesta a fost executat dupa o metoda italiana, folosita la tunelurile din Alpii Italieni. Muncitorii au executat un prefabricat, din beton, pe care l-au introdus apoi in intregime, pe sub cele 14 linii de cale ferata. Astfel, circulatia feroviara nu a avut de suferit nici macar un minut, din octombrie anul trecut, cind s-a lansat prefabricatul pe sub linii. „Prefabricatul este un monolit pretensionat, executat in faza unica. Dupa 48 de ore de la intarirea betonului se executa pretensionarea cablurilor longitudinale si transversale. Ca la orice lucrare pot aparea fisuri de constructie, care sint insa normale. Este un fenomen natural, iar fisurile se inchid in timp singure, fie sint sigilate de noi. La aceasta lucrare nu am avut nici o problema, asa cum a fost relatata de o parte a presei. Se pot face orice fel de verificari. Lucrarea este facuta ca la carte. De la instalarea prefabricatului nu a fost nici o problema in traficul feroviar. Din octombrie 2010, peste tunel au trecut trenuri si nu a fost nici o problema pentru pasaj. Nu inteleg de ce s-a scris asa despre aceasta lucrare, de referinta pentru Bacau si chiar pentru Romania. Sincer este pacat sa se trateze asa munca unor oameni!”, a declarat Grigore Ioanid, dirigintele de santier. Si proiectantul sef da asigurari ca in exploatarea pasajului rutier subteran nu va fi nici o problema. „Nu este nici o problema la pasaj. Nu exista asa ceva si nu stiu de ce s-a exagerat asa pe marginea acestui proiect. Totul a mers cit se poate de bine, fara probleme si in exploatare pasajul se va comporta foarte bine. Este o lucrare remarcabila, realizata cu un efort remarcabil si nu vor fi probleme la acest pasaj in viitor”, a declarat profesor doctor inginer Cristian Claudiu Comisu.
Un pasaj cu dotari de ultima generatie
Pasajul este compus din trei zone distincte: rampa Stefan Guse, ce va avea o lungime de 107,07 m, pasajul rutier subteran propriu-zis, cu o lungime de 86,70 m si rampa Oituz, ce va avea o lungime de 67,80 m. Continuitatea traficului pe strada Garii, respectiv Constantei, va fi asigurata prin doua pasaje superioare in lungime de 16 m, respectiv 10 m. Cresterea gradului de siguranta a circulatiei în interiorul pasajului se va realiza prin camere video pentru monitorizarea traficului rutier si pietonal în orice punct din pasaj, sisteme electronice luminoase, de afisare a mesajelor de avertizare la intrare si iesire, senzori de umiditate si de temperatura, care monitorizeaza stadiul de formare al poleiului si care comanda sistemul de încalzire montat în straturile caii de rulare, comanda reducerea vitezei si sporirea distantei între vehicule, senzori de fum, bariere de limitare pe o banda sau de închidere a circulatiei traficului rutier si patru puturi pentru evacuarea apei.
Oana a zis
🙂 Pana la toamna (calendaristic socotind) mai sunt 3 saptamani. Sa vedem …
nicu a zis
si cand ma uit la ziarul Desteptarea ce zice da tunelul asta ma face sa rad iauz domle la ei ne e buna tunelul pai daca nu lo facea roica nu mai faceam nimeni