Candidatii la un loc in Parlament mai au o singura zi de campanie electorala. Simbata, la ora 7.00, se va pune punct lunii in care partidele politice au avut ragaz sa se prezinte candidatilor cu bune si rele. O luna in care, pentru cele 14 mandate de senatori si deputati, toti candidatii au facut orice este posibil pentru a se apropia de fotoliul de parlamentar, unii cu mijloace ortodoxe, altii cu mijloace mai putin ortodoxe. Sicanele de campanie, aventurile cu urmariri de staff-uri, dezlipit afise, bannere taiate, date jos sau furate nu au lipsit din peisajul electoral. In goana dupa imagine, candidatii au ajuns sa puna bannerele laolata in locurile cele mai vizibile. Trist este ca, dupa 19 ani de la Revolutie, putine partide au inteles ca lumea a evoluat, la fel ca si modul de a face campanie electorala. PSD a fost unul dintre partidele traditionaliste care au preferat majoritatea metodelor electorale practicate dupa Revolutie.
Uleiul si faina, la mare cinste
Social-democratii au fost surprinsi de nenumarate ori, filmati pe telefoane mobile, de camere ale posturilor tv, impartind cu darnicie plase cu atentii pentru alegatori. Asta, desi legea interzice mita electorala. La fel ca acum 19 ani, social democratii au imparti pungi cu faina, ulei sau zahar, aratind ca nici macar campania electorala de la americani nu i-a invatat ceva. Din contra, au avut grija sa largeasca gama de produse si, astfel, la Margineni, staff-ul lui Gheorghe Antochi a fost filmat cu telefonul mobil – si apoi filmul a fost postat pe Internet – impartind salam, o cutie de conserve de peste sardina, o basma, calendare sau o cutie de pate. La Magura s-a organizat o pomana in adevaratul sens al cuvintului, ca in multe alte sate din judet. La Racaciuni s-au dat galeti rosii, iar in alte zone, cizme de cauciuc. Chiar Catalin Mardare si Gabriel Vlase ar fi fost vazuti ca impart peste satenilor din Bacioi, Corbasca, odata cu intrarea in Postul Craciunului si dezlegarea la peste.
Acestora li s-au adaugat diferite petreceri, discoteci organizate de candidati de la toate partidele. Taman ieri, la Beresti Tazlau, primarul comunei, Dumitru Tulpan, a fost acuzat de unii dintre consatenii sai ca si-ar fi adus aminte de cuplurile de batrini care au 50 de ani de casnicie si a inceput premierea cu cinci milioane de lei vechi, toti banii dindu-se sub marca de „bani de la PSD”, insotiti de telefoanele primarului catre fiecare beneficiar, pentru a-i felicita si a le ura social-democrat „multi ani, inainte!”. Fireste, toti si-au negat implicarea in astfel de actiuni.
Campanie subliminala
O campanie electorala mai altfel, care tine cont de timpul in care ne aflam, este cea a liberalilor. Acestia, pe linga prezentarea in echipa, au ales un mesaj subliminal, al „H”-ului taiat, inivitindu-i pe bacauani sa gindeasca ce reprezinta acea litera. Ulterior, au venit si cu solutia: „Hrebenciuc”. Slabuti la idei s-au dovedit democrat-liberalii, care in afara sloganurilor de pe plan national nu au adus nici un suflu local, nici o idee, nici o solutie de campanie inedita. Una peste alta aventurile de campanie se aporpie de final, mai au citeva ore, iar rodul muncii candidatilor si a staff-urilor lor este asteptat pe 30 noiembrie.
Anonim a zis
no coment