Compania turcească Eko Insaat Ve Tic As va construi centura ocolitoare a municipiului Bacău. Aceasta va avea 30 de kilometri și face parte din strategia de dezvoltare rutieră a orașului.
Claudiu TĂNĂSESCU
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) SA a desemnat câștigătorul licitației pentru construirea șoselei de centură a municipiului Bacău. Lucrarea a fost adjudecată de compania turcească Eko Insaat Ve Tic As, care are un protofoliu bogat în Turcia, Bulgaria și Kazahstan. Ministerul de Finanțe a cerut avizul de legalitate pentru licitație, iar Unitatea pentru Coordonarea și Valorificarea Achizițiilor Publice (UCVAP) a validat raportul procedurii de atribuire, centura Bacăului devenind astfel o certitudine, după mai bine de 20 de ani de așteptare. Șoseaua de centură a Bacăului a fost scoasă la licitație în aprilie 2013. De atunci au trecut luni bune până ce au fost evaluate ofertele sau s-au cerut clarificări din partea ofertanților. După evaluarea propunerilor tehnice, în cursă au rămas ca fiind conforme patru dintre cele zece firme ofertante. Restul au fost neconforme din diferite motive. La finalul evaluării, comisia de la CNADNR a situat pe primele două poziții, după prețul cel mai scăzut, două societăți: compania Eko Insaat Ve Tic As, care a avut prețul ofertat de 393,8 milioane de lei, și Asocierea Max Boegl Romania SRL – Astaldi Italia a avut prețul de 488,4 milioane de lei.
Șoseaua de centură – 30 km și regim de autostradă
Șoseaua de centură face parte din strategia de dezvoltare a infrastructurii rutiere din municipiul Bacău. Primăria Bacău a inclus această strategie în Planul Integrat de Dezvoltare Urbană. Dezvoltarea infrastructurii rutiere presupune modernizarea mai multor obiective: străzile Calea Moinești, Mioriței, I.L. Caragiale, Milcov, Gral Ștefan Gușe, Ștefan cel Mare, pasarelele Mărgineni și Narcisa, podul Șerbănești sau pasajul rutier subteran. Investiția este finanțată prin Fondul European de Dezvoltare Regională și de la bugetul de stat.
Pentru ca acest obiectiv să fie realizat cu finanțare europeană a trebuit să fie integrat ca parte dintr-o autostradă. Astfel, ea face parte din coridorul paneuropean IX, care va lega Sudul de Nordul Europei printr-o autostradă. Valoarea estimată pentru realizarea variantei ocolitoare a municipiului Bacău este de 591.224.807 lei, fără TVA. Centura va avea peste 30 de kilometri și va pleca, pe două axe, una de lângă comuna Nicolae Bălcescu, din apropierea hypermarket-ului Metro, spre Est și va duce până aproape de satul Bogdan Vodă, din comuna Săucești, cu o lungime de 12 kilometri și a doua axă, spre Vest, va face joncțiunea cu Centrul de Afaceri și Expoziții, cu o lungime de 18 kilometri. Scopul acestor investiții este fluidizarea traficului urban și de tranzit, reducerea timpului de transport și implicit a consumului de carburant, scăderea poluării fonice și atmosferice și creșterea siguranței rutiere. În plus, mașinile de mare tonaj nu vor mai afecta zone din oraș și pe locuitorii din Letea Veche.
cineva a zis
nu conteaza cine a castigat! important e sa se relizeze, sa se inceapa lucrarile.
e vitala pentru traficul din Bacau.
sa speram ca va fi si de calitate.
elena a zis
ba contează!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
firmele românesti, precum umbrarescu, dau oamenii în somaj si vin strainii să ne faca lucrarile
e un lux în România să ai loc de munca!!!!!!!!!!!!!!!
CD a zis
Ce lucruri bune fac turcii in afara de rahat si baclavale? Tricouri, slapi si autostrazi in Romania si Bulgaria.
iulius a zis
cu siguranta vor fi si contestatii, deci nu este asa de sigur cu-i va fi atribuit contractul, turci, nemti, italieni etc nu conteaza, important este ca sa se demareze odata lucrarile!!!
umbrarescu a zis
Vai ca sa vezi……săracul Umbrarescu……dar oare cine a avut profit net de 100 milioane euro?!??!?!?! Ce vraja proasta cu șomajul. …deja e penibil
stroe a zis
Mi se pare mie sau saptamana trecuta scria intr-un articol ca ramasesera in finalul licitatiei numai 2 firme, ale lui Umbrarescu si Casuneanu. Acum de unde au aparut turcii astia ? O sa fie la fel ca Bechtel, vor cere bani multi si nu vor face nimic; cum eu sunt Toma Necredinciosu, banuiesc ca e o mare smechereala licitatia asta, poate e un tun cu dedicatie….
stroe a zis
Da, am avut dreptate, iata citeva randuri dintr-un articol din Hotnews din 13 sept 2013:
„In cursa au intrat 10 ofertanti, iar marea batalie s-a dat intre regii asfaltului, Dorinel Umbrarescu si Costel Casuneanu. De altfel, dupa deschiderea plicurilor, cei doi s-au clasat pe primele doua pozitii, ofertele lor fiind cele mai mici ca pret. Pe prima pozitie s-a situat un consortiu de firme, SC SA&PE Construct SRL avand ca sustinere firma UMB Spedition, a lui Umbrarescu.
Pe a doua pozitie s-a clasat consortiul ce l-a avut ca lider pe Casuneanu, cu firma PA& CO International.” De unde naiba au aparut turcii, astia, ca in afara de rahat si baclavale nu fac nimic bun….
dan_c a zis
„Constructia variantei de ocolire Bacau
Sedinta de deschidere oferte: 08.08.2013”
Ranking Compania / Asocierea „Pret oferta
lei (fara TVA)”
1 SA PE Construct (cu sustinator UMB Spedition) 303,900,003.53
2 Strabag 324,509,249.53
3 PA&CO International -Idecon 353,257,244.95
4 EKO INSAAT Vertikas 393,881,398.36
5 Strabag 397,318,660.99
6 OHL SA 398,848,778.99
7 Vega 93 439,015,937.19
8 Tirrena Scavi – Condote 452,992,813.32
9 Max Beogl – Astaldi 488,429,029.60
10 Aktor – Arcada 489,454,222.75
11 Impregilo – Salini 559,043,999.96
dan_c a zis
Totusi ar trebui revizuite criteriile de licitare , valoare estimata 600 mil si firma face lucrarea cu pret mai mic cu 35, 40 chiar 50 %…nu e corect,
Asa-i romanul, atribuirea contractului se face conform ofertei cu pretul cel mai scazut
Nu mi se pare normal ca o lucrare sa fie facuta cu 50 chiar 40 % din valoarea ei estimata, ex UMB
Ar trebui impus un prag de ex: sa nu se accepte ofere cu o val mica de 25% din pretul valorii estimate.
Diferentele intre suma estimata si cea licitata se vor recupera prin modificari la modificari de proiect prin solutii ca nu vor duce la o durata prea mare a constructiei respective…..
Vik a zis
@stroe
Turcii erau de la inceput prezenti numai ca despre ei si ceilalti participanti nu a scris nimeni mai nimic ca doar au fost 10 in total. Desi firmele celor doi au avut ofertele cu pretul cel mai mic, nu au castigat fiind descalificati pe anumite criterii si s-a desemnat castigatorul din cei ramasi cu oferta cea mai mica, turcii fiind cei in cauza. Ramane de vazut daca si dupa contestatii vor ramane tot ei.
elena a zis
Eu nu l-am compătimit pe umbrarescu ci pe oamenii care lucrează la aceasta firma!!!!!!!!!!!!!!!!!
să rămâi fără serviciu în prag de iarnă nu e chiar plăcut
și nu vorbesc din auzite,un membru al familiei mele este angajatul acestei firme si este în concediu fara plata de 2 luni de zile
multi dintre angajati si-au dat demisia din aceasta cauză
avea si el profit dar si românii de lucru, asa ca totusi contează cine câstiga licitatiile
românii in somaj si turcii lucrează!!!!!!!!!!!!!!