– marti seara, muncitorii de la pasajul subteran Oituz – Stefan Guse au inceput probele pentru saparea tunelului pe sub liniile de cale ferata si impingerea prefabricatului – totul a decurs cum era programat, asa ca lucrarile de impingere au primit unda verde – saparea tunelului se preconizeaza ca va dura 30 de zile, iar pe sub liniile de cale ferata va fi impins cu ajutorul unei prese pneumatice prefabricatul de 6.000 de tone – lucrarea este o premiera nationala, iar la final, pasajul va ramine aproape gata
Actiunea de sapare a tunelului pe sub liniile de cale ferata, la pasajul subteran Oituz – Stefan Guse, din municipiul Bacau, a demarat. Marti seara, constructorul a testat pentru prima oara presa pneumatica, cutitul si modul in care mega prefabricatul de beton inainteaza din cartierul CFR spre strada Oituz. Dupa pregatirile de rigoare, marti seara s-au facut primele probe si, in mai bine de jumatate de ora mastodonutul de beton a inaintat peste jumatate de metru. Grigore Ioanid, liderul consortiului «SC Procom Ceprano Italia – Cosbau SPA Nalles Italia – Pa&Co Romania – Compania Constructii Feroviare SA Cimpulung – SC Proiect CF Bucuresti», care executa lucrarea, s-a declarat multumit de cum au decurs probele, asa ca s-a dat unda verde la noua etapa din constructia pasajului rutier subteran. Noua etapa consta in impingerea prefabicatului de beton, practic pasajul propriu-zis de beton, pe sub liniile ferate, cu ajutorul unei prese pneumatice, dupa ce, in prealabil, un cutit special de dimenisuni uriase sapa pamintul, care este scos de un excavator.
30 de zile, saparea tunelului
Constructia pasajului subteran din Bacau este o premiera nationala, data fiind tehnica folosita la lucrarile de lansare a prefabricatului pe sub liniile de cale ferata. Pina acum nu s-a mai construit un tunel dupa aceasta tehnica italiana si nu s-a mai impins pneumatic un colos de beton de asa dimensiuni. Prefabricatul are aproape 100 metri lungime, doi pereti inalti de 10-12 metri latime si la el s-au turnat peste 2.000 de metri cubi de beton. Prefabricatul are o greutate de 6.000 de tone. La fata locului a venit si primarul Romeo Stavarache, pentru a vedea cum evolueaza lucrarea. De altfel, asa cum a promis, el a urmarit indeaproape diversele faze importante si nu numai ale constructiei pasajului, acesta fiind unul dintre obiectivele de importanta majora pentru comunitatea bacauana. Primarul Bacaului s-a declarat multumit de modul cum evolueaza lucrarile si a vorbit despre impactul pasajului asupra comunitatii bacauane. „Este o premiera nationala si sintem mindri ca sintem contemporani cu aceasta lucrare. Pasajul subteran este o lucrare extrem de importanta pentru Bacau si speram ca in maxim 30 de zile, daca ne ajuta Dumnezeu, sa avem tunelul in cealalta parte, in strada Oituz. Pasajul subteran, pe de o parte va decongestiona traficul in municipiul Bacau, prin deschiderea acestei noi rute spre Onesti – Brasov, dar va contribui foarte mult si la dezvoltarea economica si sociala a orasului, prin deschiderea municipiului Bacau si spre Vest. Avem aici si Centrul de Afaceri si Expozitii, asa ca orasul se va putea extinde in aceasta directie”, a declarat primarul Romeo Stavarache.
Datele tehnice si siguranta viitorului pasaj
Pasajului subteran, o investitie ce se realizeaza prin fonduri europene, costa peste opt milioane de euro. El va avea o lungime de 300 de metri si va traversa cele 14 linii de cale ferata de la strada Oituz, pina in cartierul CFR, in zona Penitenciarului. Este structurat pe trei zone distincte: rampa Stefan Guse, ce va avea o lungime de 107,07 m, pasajul rutier subteran propriu-zis, cu o lungime de 86,70 m si rampa Oituz, ce va avea o lungime de 67,80 m. Continuitatea traficului pe strada Garii, respectiv Constantei va fi asigurata prin doua pasaje superioare în lungime de 16 m, respectiv 10 m. Siguranta circulatiei în interiorul pasajului se va realiza prin camere video pentru monitorizarea traficului rutier si pietonal în orice punct din pasaj, sisteme electronice luminoase, de afisare a mesajelor de avertizare la intrare si iesire, senzori de umiditate si de temperatura, care monitorizeaza stadiul de formare al poleiului si care comanda sistemul de încalzire montat în straturile caii de rulare, comanda reducerea vitezei si sporirea distantei între vehicule, senzori de fum, bariere de limitare pe o banda sau de închidere a circulatiei traficului rutier, patru puturi pentru evacuarea apei, care confera o protectie de 200%. Lucrarile la pasajul subteran sint realizate pina acum in proportie de 55% pe total proiect. Gradul de realizare a pasajului propriu-zis este de 65%, mutarea retelelor utilitare provizorie s-a realizat in proportie de 80%, iar continuitatea traficului stradal este realizata in proportie de 60%.
Cornel Cotumbeanu a zis
Aceasta trecere trebuia facuta de multa vreme pentru a crea posibilitatea dezvoltarii corespunzatoare a municipiului Bacau. Constructia acestui pasaj nu inseamna insa ca edilii nostrii au de venit mai rationali si mai bine intentionati. Inca se construieste in functiile de interesele personale sau de grup ale potentatilor actuali.
irinuca a zis
cornele,esti un bou! pardon, domnule scripat!
Monica a zis
Important cine beneficiaza de aceste investitii ( cetatenii bacaului).
bogdan a zis
cand nu se face nu e bine….cand se face iar nu e bine….daca se face de ce cu firma aia si nu cu alta, de ce aici si nu acolo etc. mai ales astia papagalii si deontologii lu sechelariu incetati in a mai da sfaturi destepte si sa ne multumim ca Bacaul a prins viata in ultimai 2-3 ani de cand cu construirea noului spital, a centrului de afaceri, dezvoltarea zonei comerciale N. Balcescu, pasajul subteran etc. Cate din astea le-a facut Sechelariu????