– muncitorii au turnat placa de beton a pasajului, in fapt intrarea in pasaj si urmeaza sa toarne peretii laterali si placa de deasupra – imediat ce se va pune la punct acest prefabricat va fi adusa presa, cea care va impinge pamintul de la intrarea din pasaj din zona CFR spre cealalta intrare a pasajului – tehnologia folosita va fi premiera in tara, iar cind presa va iesi spre strada Oituz, in urma ei pasajul va fi practic gata
Muncitorii consortiului care realizeaza pasajul rutier subteran Oituz – Stefan Guse au inceput constructia structurii de rezistenta. Acesta este un prefabricat, mai precis un ansamblul de beton si fier beton, care va reprezenta atit intrarea in pasaj din zona cartierului CFR, de la unitatile militare si Penitenciar, cit si sistemul de sustinere a presei ce va fi adusa pentru realizarea portiunii subterane din pasaj. „A fost turnata placa pasajului, cea pe care de altfel se vor face cele doua benzi de circulatie si sistemul de evacuare al apei. Urmeaza sa se toarne peretii laterali si placa de deasupra. Imediat ce acestea vor fi gata vor fi aduse si instalate presele de impingere. Acest sistem pe care il folosim la realizarea pasajului subteran, de impingere ciclica a prefabricatului sub calea ferata este o tehnologie noua si va fi folosita in premiera pentru Romania. Construirea prefabricatului si impingerea lui este o tehnologie italiana, cu eficienta maxima”, a declarat Grigore Ioanid, liderul consortiului „SC Procom Ceprano Italia – Cosbau SPA Nalles Italia – Pa&Co Romania – Compania Constructii Feroviare SA Cimpulung – SC Proiect CF Bucuresti”, responsabilul de santier.
Peste 2.000 metri cubi de beton
Constructia prefabricatului necesita o cantitate uriasa de beton. Acest sistem are nevoie de nu mai putin de 2.000 de metri cubi de beton. Sub placa pasajului, pe care vor trece masinile, exista un sistem de alunecare special, montat pentru presa ce va fi adusa. Metoda aleasa este de maxima eficienta deoarece in momentul in care presa va trece pe sub sinele de cale ferata si va ajunge in cealata parte, in oras, in zona Garii, in urma ei va ramine de-a gata facut tunelul si placa pe care se va turna asfaltul. Intreg sistemul de turnare a prefabricatului se va face in patru faze. Joi dupa amiaza a inceput prima faza, cea a placii pasajului. Pe santier au fost montate aparate laser de masurat, specifice, de ultima generatie, capabile sa citeasca si sa indrepte cea mai mica imperfectiune. Betonul si fier- betonul a fost turnat de societatea bacauana Rustrans.
Primarul vegheaza indeaproape lucrarile
Primarul Romeo Stavarache monitorizeaza indeaproape lucrarile la pasajul rutier subteran. Joi seara, in timpul turnarii placii pasajului, a fost din nou prezent in mijlocul muncitorilor. A stat de vorba cu acestia, a umarit cum se lucreaza si s-a declarat mulmit. „Mi-am propus sa fiu prezent la toate momentele importante din constructia acestui pasaj. Primul moment important este inceperea turnarii tunelului. S-a turnat prima placa si am vazut pentru prima oara o turnare continua de peste opt ore. Este intr-adevar o premiera in Romania, turnarea betonului precomprimat. Sper ca acest tunel sa fie realizat in conditii tehnice foarte bune si acest obiectiv, foarte important pentru Bacau, sa fie realizat in timp optim. Desi avem o intirziere de peste 30 de zile, din cauza ploilor, sper sa recuperam timpul pierdut. Pasajul rutier subteran este un proiect in care am crezut inca din primul moment in care eu personal l-am depus la Comisia Europeana, in 2004, la doua luni dupa ce am cistigat primul mandat de primar al municipiului Bacau. Am avut multa rabdare si iata ca acum a inceput”, a declarat primarul Romeo Stavarache.
Un pasaj ultramodern de 300 metri lungime
Lucrarile la pasaj au ca termen de finalizare anul viitor. Proiectul pasajului subteran s-a clasat pe primul loc pe Regiunea Nord-Est si in martie 2009 a fost semnat contractul de finantare. Investitia se ridica la peste opt milioane de euro si este finantata prin Programul Operational Regional. Pasajul va avea o lungime de circa 300 de metri si va traversa cele 14 linii de cale ferata de la strada Oituz, pina in cartierul CFR, in zona Penitenciarului. El va fi compus din trei zone distincte, rampa Stefan Guse, pasajul rutier subteran propriu-zis, si rampa Oituz. Continuitatea traficului pe strada Garii, respectiv Constantei, va fi asigurata prin doua pasaje. In pasaj vor fi montate camere video pentru monitorizarea traficului rutier si pietonal în orice punct din pasaj, sisteme electronice luminoase, de afisare a mesajelor de avertizare la intrare si iesire, senzori de umiditate si de temperatura, care monitorizeaza stadiul de formare al poleiului si care comanda sistemul de încalzire montat în straturile caii de rulare, comanda reducerea vitezei si sporirea distantei între vehicule, senzori de fum, bariere de limitare pe o banda sau de închidere a circulatiei traficului rutier, patru puturi pentru evacuarea apei, care confera o protectie de 200%.
Andrei a zis
Primarul vegheaza de aproape… da, toata stima!! Cel mai bun primar e acela care are un ziar ce scrie frumos chiar despre el.
Spalati-va putin demnitatea de ziaristi cu reclama asta mascata firmelor lui Casuneanu!!
Anonim a zis
Andrei, te doare ficatul oridecateori in a,aratul asta de oras se face cateceva?Nu mai citi vere ca ai sa faci icter negru, scrie in continuare la desteptarea si asteapta 2012 sa-l poti vota pe Sechelariu, Berca sau Scripat. Vei fi si tu fericit timp de o zi, pana la afisarea rezultatelor alegerilor.
Ciprian a zis
Pai trebuie sa spuna si primarul ca el e „principalul” vinovat pt. acest proiect. Nu ma deranjeaza pt. ca intradevar un proiect mare se realizeaza cu pasi mici deci merita creditele noastre pe care o sa le primeasca dacare reuseste sa faca cat mai multe pt. infrastuctura si sanatate.
dsdfsdf a zis
un video nu ati pus si voi, rusine!
baiatuuu a zis
astept cu nerabdare terminarea Pasajului !!! era bun daca reuseau sa il termine in Decembrie 2010 ….dar e bun si mai tarziu,numai sa fie gata !!!! o sa ajute mult orasul Bacau !!
Ioan a zis
Felicitari pentru repararea trecerii la nivel peste calea ferata de la politie,adresate C.F.R. poate si primariei Bacau.