• jumătate dintre primii 100 de absolvenți de gimnaziu sînt din afara municipiului Bacău • partea superioară a clasamentelor de gen din anii anteriori era dominată autoritar de elevii din Bacău
Ierahia absolvenților de gimnaziu, alcătuită pe baza mediilor de admitere, poate fi, ca orice top, comentată în fel și chip. Două aspecte sînt, însă, vizibile chiar și pentru cei mai puțini specialiști într-ale învățămîntului: numărul mediilor de peste 9,00 este în scădere compartiv cu anul trecut, în timp ce absolvenții de gimnaziu din municipiul Bacău au pierdut terren în fața colegilor din celellate localități ale județului. Mai exact, jumătate dintre primii 100 de elevi din clasamentul amintit au terminat opt clase la școli din afara municipiului Bacău, municipiul Moinești și orașul Comănești conducînd „ostilitățile” din acest punct de vedere. Nu lipsesc, însă, nici elevii din Onești, Tg. Ocna sau chiar Sascut și Ardeoani. O situație care, automat, naște întrebări de genul „Sînt, cu adevărat, mai buni absolvenții de gimnaziu din celelalte orașe decît cei din Bacău?”. Răspunsul l-am căutat la profesori care au corectat la Capacitate, părerile acestora fiind împărțite. „Pot spune cu mîna pe inimă că profesorii din Bacău muncesc foarte mult cu elevii de clasa a VIII-a și, în consecință, cerințele sînt pe măsură. Nu spun că ceilalți profesori din județ nu muncesc, dar, din cîte știu, cantitatea de pregătire suplimentară e mai scăzută și, de aici, un nivel ceva mai scăzut al cerințelor. În aceste condiții, se poate face simțită o anumită lejeritate la corectat”, a susținut profesoara de geografie Eugenia Dănilă. Cum era de așteptat, dascălii din județ resping categoric o asemenea idee și spun că, de faprt, aceasta e situația coreactă. „Situația e reală. Eu am corectat la Comănești și pot să vă spun că am respectat întrutotul baremul ministerului. Nu știu dacă elevii din afara Bacăuluii s-au «deșteptat» peste noapte, dar cred că nu a mai funcționat sfera de influențe”, a spus profesoara de matematică Viorica Rață de la Școala nr. 2 Tg. Ocna, fără însă a da amănunte referitoare la „sfera de influențe”. Pe de altă parte, unii profesori au lăsat să se înțeleagă că nu atît modul de corectare al tezelor ar fi putut inflența media de admitere a unui elev sau altul, ci mai degrabă felul în care a fost asigurată supravegherea în sala de examen, o asistență mai lejeră dînd posibilitatea candidaților să scrie mai multe și, de aici, să obțină o notă cu cîteva sutimi mai mare. De altfel, departajarea primilor 100 de elevi din ierarhia județeană se face la nivelul sutimilor de punct, diferențe care se pot datora nu numai mediilor de la Capacitate, ci și mediilor din timpul claselor V – VIII. (Eduard CUCU)
Lasă un răspuns