Băcăuanii se calcă pur și simplu zilnic în picioare pentru un pașaport, un permis de conducere sau pentru a-și înmatricula sau radia un autoturism. De cele mai multe ori, solicitanții pierd chiar ore întregi pentru a ajunge în fața ghișeelor, unde au surpriza să constate că le lipsește un singur document. În această situație, urmează alte drumuri, și alte ore pierdute inutil. Tocmai pentru a evita astfel de situații, „Ziarul de Bacău”, în colaborare cu Serviciul de Evidență Informatizată a Persoanei, încearcă să vă prezinte totul despre permisele de conducere, certificate de înmatriculare, pașapoarte și cărți de identitate, după modificarea taxelor pentru eliberarea acestor documente.
Evidența Populației
Documente necesare obținerii cărții de identitate
1. În cazul expirării actului de identitate
– cerere tip de eliberare a actului de identitate (se obține de la ghișeul Evidența Populației);
– actul de identitate (original și copie xerox);
– certificatul de naștere;
– certificatul de căsătorie (în cazul persoanelor căsătorite sau văduve);
– hotărîrea de divorț definitivă și irevocabilă (în cazul persoanelor divorțate);
– certificatul de deces al soțului/soției decedate (în cazul persoanelor văduve);
– certificatele de naștere ale copiilor sub 14 ani (dacă este cazul);
– actul cu care face dovada spațiului de locuit;
Notă: documentele mai sus menționate vor fi prezentate în original.
– chitanță/ timbru fiscal în valoare de 2.000 lei eliberată de Trezoreria Bacău;
– dosar plic;
– două timbre poștale;
– chitanță în valoare de 65.000 lei. Contravaloarea cărții de identitate se achită la trezorerie;
Notă: Solicitantul se va prezenta cu documentele menționate mai sus la ghișei, de unde va primi o dovadă, pe baza căreia va fi fotografiat.
2. Documente necesare obținerii cărții de identitate în cazul împlinirii vîrstei de 14 ani
– cerere tip de eliberare a actului de identitate- se obține de la ghișeu;
– certificatul de naștere;
– actul de identitate al unuia dintre părinți, al tutorelui sau reprezentantului legal;
– hotărîre de divorț rămasă definitivă și irevocabilă (în situația cînd, în urma divorțului dintre părinți, copilul este încredințat spre creștere unuia dintre aceștia) ;
Notă: Documentele de mai sus vor fi prezentate în original.
– chitanță/ timbru fiscal în valoare de 2.000 lei eliberată de Trezoreria Bacău;
– dosar plic;
– două timbre poștale;
– chitanță în valoare de 65.000 lei. Contravaloarea cărții de identitate se achită la trezorerie.
Notă: Solicitantul se va prezenta cu documentele menționate mai sus la ghișeu, de unde va primi o dovadă, pe baza căreia va fi fotografiat.
3. Documente necesare obținerii C.I. în cazul schimbării domiciliului
– cerere tip de eliberare a actului de identitate (se obține de la ghișeul Evidența Populației);
– actul de identitate (original și copie xerox);
– certificatul de naștere;
– certificatul de căsătorie (în cazul persoanelor căsătorite sau văduve);
– hotărîrea de divorț definitivă și irevocabilă (în cazul persoanelor divorțate);
– certificatul de deces al soțului/soției decedate (în cazul persoanelor văduve);
– certificatele de naștere ale copiilor sub 14 ani (dacă este cazul);
– actul cu care face dovada spațiului de locuit original plus copie xerox;
– dovadă eliberată de organele militare pentru luarea în evidență la noul domiciliu- se aplică ștampilă de la Centrul Militar Județean pe verso;
Notă: documentele mai sus menționate vor fi prezentate în original.
– chitanță/timbru fiscal în valoare de 2.000 lei eliberată de Trezoreria Bacău;
– dosar plic;
– două timbre poștale;
– chitanță în valoare de 65.000 lei. Contravaloarea cărții de identitate se achită la trezorerie;
Notă: Solicitantul se va prezenta cu documentele menționate mai sus la ghișeu, de unde va primi o dovadă, pe baza căreia va fi fotografiat.
4. Documente necesare obținerii C.I. în cazul pierderii, furtului sau deteriorării actului de identitate
– cerere tip de eliberare a actului de identitate (se obține de la ghișeul Evidența Populației);
– actul de identitate (original și copie xerox);
– certificatul de naștere;
– certificatul de căsătorie (în cazul persoanelor căsătorite sau văduve);
– hotărîrea de divorț definitivă și irevocabilă (în cazul persoanelor divorțate);
– certificatul de deces al soțului/soției decedate (în cazul persoanelor văduve);
– certificatele de naștere ale copiilor sub 14 ani (dacă este cazul);
– actul cu care face dovada spațiului de locuit original plus copie xerox;
– alt document oficial cu fotografie: pașaport, livret militar, permis de conducere, diplomă de studii, legitimație de serviciu, în copie și original;
Notă: documentele mai sus menționate vor fi prezentate în original.
Chitanță/timbru fiscal în valoare de 2.000 lei eliberată de Trezoreria Bacău.
– dosar plic;
– două timbre poștale;
– chitanță în valoare de 65.000 lei și de 34.000 lei. Contravaloarea cărții de identitate se achită la trezorerie;
Notă: Solicitantul se va prezenta cu documentele menționate mai sus la ghișei, de unde va primi o dovadă, pe baza căreia va fi fotografiat.
5. Documente necesare obținerii vizei de reședință
– cerere tip pentru stabilirea reședinței- se obține de la ghișeu;
– actul de identitate (original și copie xerox);
– certificatul de naștere;
– certificatul de căsătorie (în cazul persoanelor căsătorite sau văduve);
– hotărîrea de divorț definitivă și irevocabilă (în cazul persoanelor divorțate);
– certificatul de deces al soțului/soției decedate (în cazul persoanelor văduve);
– certificatele de naștere ale copiilor sub 14 ani (cu care își stabilește reședința);
– actul de spațiu al proprietarului;
– actul de identitate al proprietarului;
Notă: documentele mai sus menționate vor fi prezentate în original.
– chitanță/ timbru fiscal în valoare de 2.000 lei eliberată de Trezoreria Bacău.
– dosar plic;
Solicitantul se va prezenta cu documentele menționate mai sus la ghișeu, însoțit de proprietarul spațiului de locuit, de unde va primi o dovadă.
6. Documente necesare obținerii C.I. provizorie
Se eliberează în următoarele cazuri: lipsă spațiu de locuit; lipsă act spațiu; act de stare civilă pierdut; certificat de naștere; certificat de căsătorie;
Acte necesare:
– cerere de eliberare a actului de identitate – se obține de la ghișeu;
– actul de identitate copie și original;
– 3 poze tip buletin;
– certificatul de naștere (dacă nu este pierdut);
– certificatul de căsătorie (în cazul persoanelor căsătorite sau văduve);
– hotărîrea de divorț definitivă și irevocabilă (în cazul persoanelor divorțate);
– certificatul de deces al soțului/soției decedate (în cazul persoanelor văduve);
– certificatele de naștere ale copiilor sub 14 ani (cu care își stabilește reședința);
– actul cu care face dovada spațiului de locuit;
Notă: documentele mai sus menționate vor fi prezentate în original.
Chitanță/ timbru fiscal în valoare de 2.000 lei eliberată de Trezoreria Bacău.
– chitanță de 6.200 lei, contravaloarea cărții de identitate provizorie – se achită la trezorerie;
Solicitantul se va prezenta cu documentele menționate mai sus la ghișeu, însoțit de proprietarul spațiului de locuit, de unde va primi o dovadă.
Documente cu care se face dovada spațiului de locuit
1. Contract de vînzare-cumpărare
– autentificat și transcris în registrul de transcripțiuni;
– autentificat, dar netranscris;
– neautentificat, dar transcris;
– neautentificat și netranscris, fiind necesară în acest caz declarația vînzătorului dată în fața lucrătorului de evidențã.
2. Contract de donare a unui imobil tip locuință;
3. Contract de vînzare-cumpărare sau de donație cu clauză de uz sau uzufruct viager;
4. Contract de schimb;
5. Contract de partaj voluntar, autentificat;
6. Contract de comodat (împrumut de folosință);
7. Contract de întreținere sau rentă viageră;
8. Contract de vînzare cumpărare a dreptului de uz sau uzufruct;
9. Contract de închiriere (locațiune)
– din fondul locativ de stat;
– proprietate a unei persoane fizice, situație în care contractul trebuie să fie înregistrat la administrația financiară;
– proprietatea unei persoane juridice, situație în care contractul nu se înregistrează la administrația financiară.
Poate constitui dovada spațiului de locuit asigurat și contractul de închiriere accesoriu al contractului de muncă (termen 1an).
10. Contract de subînchiriere înregistrat la Administrația Financiară încheiat pe cel puțin un an;
11. Certificat de moștenitor (pentru moștenitor unic);
12. Certificat de moștenitor, cu acordul celorlalți moștenitori, cînd nu s-a ieșit din indiviziune;
13. Hotărîri judecătorești rămase definitive și irevocabile;
14. Extras, certificat sau copie după Cartea funciară;
15. Certificat eliberat de organele financiare;
16. Autorizație de construcție a unui imobil tip locuință, în cazul în care imobilul nu a fost executat integral, însoțită de declarația notarială;
17. Contract de construire însoțit de procesul verbal de predare-primire a locuinței;
18. Adeverință eliberată de primăriile din mediul rural;
19. Declarație de primire în spațiu însoțită de actul de spațiu pentru rudele de gradul I și II;
20. Pentru soțul care se mută în spațiul de locuință al celuilalt soț sau al socrilor – declarație de primire în spațiu, dată de proprietar, însoțită de actul de spațiu.
21. Pentru personalul monahal al mănăstirilor este necesar un document din cele prevăzute mai sus, însoțit de o adeverință semnată și ștampilată de starețul mănăstirii din care să rezulte că solicitantul face parte din personalul mănăstirii, precum și acordul schimbării domiciliului.
Lasă un răspuns