– in pericol este cursa regulata Bacau – Londra si retur, care, anual este folosita de 40.000 de pasageri – conducerea Aeroportului Bacau spune ca a depus dosarul de evaluare si este programata la comisie la mijlocul lunii viitoare – pina atunci, la aeroport au loc lucrari de recompartimentare, reamenajare, pentru ca Bacaul sa fie adaugat pe lista aeroporturilor care pot opera in spatii din afara celui Schengen
Din luna maritie a anului viitor, tara noastra este programata sa adere la spatiul Schengen. Acest lucru va afecta in sens negativ marea parte a aeroporturilor din tara, deoarece doar trei dintre acestea pot opera curse aeriene in afara spatiului Schengen. Pentru restul este nevoie de investitii.
Printre ele va fi si Aeroportul International „George Enescu” Bacau. Cele trei aeroporturi incluse pe lista care pot avea curse si in alte tari sint la Cluj, Sibiu si Bucuresti – Otopeni.
Pentru a obtine acest statut sint necesare respectarea unor conditii si evaluarea unei comisii speciale de la Ministerul Transporturilor. Potrivit cerintelor, adoptate si in legislatia romaneasca, din martie 2011 fluxurile de pasageri de pe aeroporturi vor trebui separate in functie de originea sau destinatia pasagerilor, mixarea fluxurilor fiind interzisa.
In prezent, se considera ca un pasager care circula in Romania se afla in trafic intern, iar daca acesta se deplaseaza in actualele tari Schengen este in trafic international. De la anul insa, se va considera ca traficul intern este cel desfasurat in interiorul granitelor Schengen, deci inclusiv tara noastra, iar cel international va fi cel in afara granitelor acordului.
Pentru a se respecta aceste prevederi, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a realizat un sistem de clasificare a aeroporturilor in aeroporturi internationale, aeroporturi deschise traficului international si aeroporturi interne.
In timp ce de pe primele se va putea zbura neingradit spre destinatii internationale, in afara spatiului Schengen, pe cele deschise traficului international zborurile internationale vor fi doar ocazionale. Pe a treia categoria nu se va putea zbura deloc in afara Schengen.
Lucrari de amenajare
In aceasta situatie este si aeroportul bacauan, deoarece el va trebui sa treaca de evaluarile Ministerului, pentru a putea opera international. Aceasta mai ales, ca deja, pe Aeroportul International „George Enescu” Bacau opereaza o cursa low-cost, foarte utilizata, spre Londra, si care, daca nu se obtine statutul de aeroport international risca sa fie pierdura.
In plus, la Bacau, exista si acel amplu proiect de modernizare, printr-o investitie de peste 40 milioane de euro, odata ce Consiliul Judetean Bacau a concesionat aeroportul catre investitorul „Blue Aero”. Din pacate insa proiectul de modernizare nu va putea fi luat in considerare de comisia de la Transporturi, care va trebui sa verifice ce exista in prezent.
Conducerea aeroportului bacauan este insa optimista. „Noi am depus la Ministerul Transporturilor toate documentele necesare si la mijlocul lunii decembrie sintem programati la evaluare. Pina atunci, firma concesionara a investit 25.000 de lei in diverse lucrari care se fac acum la aeroport, pentru a obtine statutul de aeroport international din prima tura.
Se fac lucrari de recompartimentari, reamenajari si de adaptare la noile cerinte cerute de aderarea la spatiul Schengen. In primavara vor incepe si lucrarile de investitii, iar noul terminal va fi cel mai probabil finalizat in toamna anului viitor”, a declarat Lucian Sion, director tehnic la Aeroport.
Cursa Bacau – Londra in pericol
In Bacau exista in prezent o singura cursa in afara spatiului Schengen, Bacau – Londra si retur. Aceasta este regulata, apartine unei companii low-cost si are loc de trei ori pe saptamina.
„Sintem obligati sa facem investitiile necesare deoarece nu ne putem permite sa pierdem cursa Bacau – Londra. Anual, aceasta este folosita de 40.000 de pasageri, iar cifra este in crestere de la an la an. In plus avem vara curse spre Turcia si pe viitor vrem sa introducem in tarile din Nordul Africii, doar in sezonul turistic”, a precizat directorul Aeroportului Bacau.
fulcrum a zis
Mai multe informatii privind activitatea Aeroportului Bacau, poze si NOUL orar al zborurilor le puteti gasi pe http://www.rospottersbc.ro
DM a zis
Cetatenii Bacaului roaga conducerea aeroportului sa nu inchida curse, ci sa dezvolte aeroportul. Este pacat sa avem un aeroport si sa nu functioneze la cote maxime . Ar trebui infiintate noi curse, chiar daca saptamanale. Vara in Turcia este excelent, sau in Grecia …Oricum, numai sa zboare avioane…asa ca, reamenajare si tot ce trebuie, ca investitiile se vor recupera in timp.
alexandra a zis
Încercaţi, domnule Sion, şi nu pierdeţi această cursă Bacău-Londra.Sunt mulţi băcăuani care călătoresc la Londra.Ar fi păcat. P.S. Fetele de la check-in sunt deosebit de drăguţe.
asteroid a zis
@DM––––-bai fraiere, tu ai iesit vreodata din Bacau sau cel mai departe ai fost pan-la Gheraiesti sa te bronzezi pe coaie? tu ai auzit de rentabilitate? tu crezi ca o cursa se pune asa ca vrea un D(ebil) M(mintal) ca tine ?Bai pacaliciule cursa de Paris a fost o vara intreaga si n-a rezistat. ….da ce vorbesc eu cu tine de Paris , ca tu poate crezi ca-i vreo conserva noua de peste.
Catalin a zis
asteroid, tu esti pacaliciul. Cursa de Londra este cat se poate de profitabila, pentru ca multi locuitori din zona Bacaului traiesc si muncesc acolo. Parisul a fost o cursa ce putea servi doar celor ce plecau pentru turism.