Primăria Bacău a cerut modificarea contractului de asociere și a introdus unele modificări, aprobate și de consilierii județeni. La finalizarea investiției se va face o societate comercială cu cele două instituții fondatoare.
În modernizarea Aeroportului Internațional „George Enescu” Bacău s-a mai făcut un pas. Consilierii județeni și consilierii locali au aprobat, în ședințele ordinare din luna martie, modificări la contractul de asociere aprobat la sfârșitul anului 2013. „În urma reanalizării de către reprezentanții Primăriei Bacău a acestui contract, s-a solicitat modificarea acestuia, iar modificările s-au concretizat prin întocmirea unui nou contract – a declarat Romeo Stavarache, primarul municipiului Bacău. La final, vom face o societate comercială, cu participare 50%-50%”.
Contractul de asociere prevede printre altele că valoarea lui estimată va fi determinată în urma întocmirii documentațiilor tehnico-economice pentru lucrările, bunurile, serviciile și cheltuielile conexe care urmează să fie realizate, precum și ca urmare a aplicării procedurilor de achiziții publice pentru atribuirea contractelor de lucrări. „Sunt modificări tehnice, juridice, economice, cum va arăta entitatea ce va rezulta din asocierea celor două instituții – a declarat și Dragoș Benea, președintele Consiliului Județean. Sperăm ca, la sfârșitul săptămânii viitoare, să punem licitația pe SEAP”.
Județul și municipiul Bacău vor participa la cheltuielile aferente proiectului cu 50% de fiecare. Această asociere se caracterizează prin lipsă de personalitate juridică. La finalizarea obiectivului asocierii părțile convin să demareze procedurile legale pentru reorganizarea Regiei Autonome Aeroportul Internațional „George Enescu” Bacău în societate comercială pe acțiuni, care va avea ca fondatori județul și municipiul Bacău. Contractul de asociere își produce efectele de la data semnării de către părți și până la aprobarea recepției finale a lucrărilor.
Infrastructura existentă la aeroport este învechită și depășită. Deși traficul de pasageri a crescut constant, infrastructura aeroportuară nu a fost dimensionată corespunzător. Terminalul existent nu mai permite mărirea numărului de pasageri pe ora de vârf, întrucât nu dispune de spații suplimentare. Lipsa spațiilor de așteptare a pasagerilor din zona de sosiri și de plecări, limitarea drastică a spațiilor comericiale, lipsa spațiilor de parcare sunt alte probleme. De aceea la Aeroport se vor realiza investiții ca terminalul de pasageri, turn de control și anexă administrativă, parcare auto și terminal intermodal transport rutier, uzină electrică, anexă centrală termică, rezervor de apă și stație de pompare, amenajare drum acces și garaj.
Lasă un răspuns