Societatea Aerostar Bacau implineste astazi, 17 aprilie, 55 de ani. In aprilie 1953, printr-o hotarire a Consiliului de Ministri a fost înfiintata Unitatea militara 02640 Bacau, ca baza de reparatii a tehnicii de aviatie militara din dotarea Ministerului Apararii. Primele tipuri de avioane reparate aici au fost YAK-17 si YAK-23, dar au urmat toate celelalte tipuri intrate în dotarea Ministerului Apararii. Practic, cu circa trei ani inainte s-a hotarit construirea în Moldova a unui atelier de baza „pentru reparatiuni de material aeronautic pentru care utilajul a fost comandat în URSS”. In 1968, unitatea a trecut în subordinea Ministerului Industriei Constructoare de Masini si a devenit Uzina de Reparatii de Avioane Bacau (URA). Patru ani mai tirziu, a inceput prima faza de extindere a platformei industriale, prin transformarea intreprinderii din furnizor de servicii în fabricant de echipamente hidropneumatice si trenuri de aterizare precum si produse speciale de tehnica militara. Uzina de reparat avioane a devenit Întreprinderea de Reparat Avioane (IRAv). Schimbarea sistemului politic, in 1990, a insemnat si inasprirea conditiilor de piata si de fabricatie. Astfel, intreprinderea care acum s-a numit „Aerostar”, a intrat intr-un declin care a obligat-o la restructurare si la injumatatirea personalului. Privatizarea a adus, la Aerostar societatea Iarom Bucuresti, dar si externalizarea multor activitati. Iarom imparte capitalul social al Aerostar cu SIF Moldova Bacau.
Aerostar Bacau a avut, in 2007, o cifra de afaceri de aproape 140 de milioane de lei, venituri totale tot la acest nivel, cheltuieli totale de peste 132,3 milioane de lei si un profit net al exercitiului ceva mai mare de 10 milioane de lei. Principalele elemente economice ale Bugetului de Venituri si Cheltuieli pentru anul 2008 sint: cifra de afaceri – 147.500.000 de lei, venituri totale de 153.000.000 de lei, cheltuieli totale de aproape 140.000.000 de lei, profit net al exercitiului 11, 6 milioane de lei. (Petru DONE, Florentin RADU)
Lasă un răspuns