Aerostar Bacău a început repararea și modernizarea a 12 avioane MiG-21 din dotarea forțelor aeriene croate. Contractul a fost cîștigat în urma unei licitații internaționale organizate în toamna anului trecut. Valoarea contractului este de 8.235.000 de dolari. Învinșii firmei băcăuane au fost societăți cu renume din Israel și Rusia. Printre aceștia se numără și partenerul Aerostar în programul de modernizare a MiG-urilor Armatei Române, firma israeliană Elbit. Conform unui comunicat al Ministerului croat al Apărării, oferta firmei băcăuane a fost aleasă pe criteriul celor mai bune servicii la cele mai bune prețuri. Aceleași operațiuni făcut la firma israeliană Elbit ar fi costat în jur de 100 de milioane de dolari, afirmă același comunicat.
Pe fluxul de reparații intră cel puțin 12 aparate Mig-21
Potrivit declarațiilor directorului general al SC Aerostar, Grigore Filip, „primele 12 avioane MiG vor fi reparate și modernizate în prima parte a anului. Dar, în cazul în care contractantul va fi mulțumit de serviciile noastre, există o clauză de extensie a contractului pentru încă 12 aparate”. Opt avioane dintre cele care intră în prima fază pe flux sînt de tipul MiG-21 BIS, cu simplă comandă, și sînt deja în dotarea Forțelor Aeriene Croate. Alte patru aparate sînt tot MiG-21, dar de antrenament – adică au dublă comandă -, urmînd să intre în dotarea forțelor aeriene după modernizare.
În halele Aerostar avioanele croate sînt supuse în primă fază unei inspecții generale, urmată de reparații și înlocuire a unor subansamble, operțiuni care vor prelungi durata de viață a aparatelor de zbor. Ulterior, se va proceda la modernizarea lor. Conform celor declarate de directorul firmei, „modernizările privesc doar avionica aparatelor, deci instalarea de instrumente de precizie și nu dotarea cu armament”.
Aerostar a modernizat aparatele MiG-21 ale Armatei Române
Aerostar Bacău a avut în derulare pînă anul trecut un alt contract, cel de modernizare a 110 aparate MiG-21 în varianta LanceR, aparținînd Armatei Române. Contractul a fost semnat în 1993, iar valoarea lui a fost de 33 de milioane de dolari. Deși anul trecut a făcut ultima disponibilizare masivă de presonal prin programul RICOP – cînd au fost disponibilizați în jur de 900 de oameni, rămînînd în activitate cam 2.200 -, în acest an societatea a făcut angajări. Contractul cu Armata Croată asigură desfășurarea activității pe fluxul de reparații și modernizare în 2003, însă firma are în derulare și alte contracte, care nu privesc modernizările de avioane. În perspectivă este un alt contract al Ministerului Apărării Naționale pentru 21 de radare Lockheed Martin, unde firma băcăuană este furnizor și integrator la cel puțin unul dintre componentele principale. (Gabriela PASCU)
Lasă un răspuns