Grupul de firme Agricola Bacau a atins cresterea estimata pentru acest an a cifrei de afaceri chiar din primul semestru. Cresterea a fost de 17,51% fata de cifra de afaceri inregistrata in prima jumatate a anului 2009. Pe unitatile de de business (firmele din grup in care se obtin categoriile de produse din portofoliul Agricola), cea mai mare crestere a avut-o societatea Salbac (48%), urmata de Agricola International (13,5%), Europrod (9,1%) si Avicola Lumina Constanta (1,9%). Agricola International include departamentele FNC, Avicola, Abator si Vinzari.
„Volumul de carne de pui comercializata in primul trimestru al acestui an – spune Grigore Horoi, presedintele Agricola Bacau – a fost egal cu cel din perioada similara a anului trecut, iar veniturile obtinute din comercializarea carnii de pui au fost mai mici cu aproape 7% fata de trimestrul intii al anului 2009. Un rezultat bun, in condiţiile in care consumul scazuse cu 18% la inceputul acestui an. In trimestrul al doilea, piata si-a mai revenit, cu toate ca primele cinci luni indica o scadere in continuare a consumului, cu 4%. Cu toate acestea, Agricola s-a adaptat foarte bine la cerintele si asteptarile consumatorilor si clientilor sai, a inovat si a lansat produse noi, cum au fost Puiul Antistres si, mai nou, Puiul Fericit, iar rezultatele primului semestru sint bune: o crestere de 22 – 25% in volum si 13,5% in valoare la carnea de pui”.
La salamurile crude-uscate si preparatele fierte afumate, de la Salbac Dry Salami, vinzarile au avut cresteri semnificative, de 42% in volum si, respectiv, 48,8% in valoare, in conditiile unei piete stationare. Aici se remarca, in continuare, sortimentul cu cea mai mare notorietate, Salamul de Sibiu Agricola Bacau – lider pe piata, conform MEMRB Romania. Astfel, la 31 mai 2010, la doua luni dupa precedenta masuratoare de piata, produsul a continuat sa urce in preferintele consumatorilor, inregistrind o cota de piata in volum de 36%, care il situeaza pe pozitia de lider in total segment Salam de Sibiu comercializat in Romania, in crestere cu aproape 3% fata de martie 2010 si cu 7% fata de iunie 2009. In ceea ce priveste cota de piata valorica, Salamul de Sibiu produs de Agricola detine 38% din segment, conform MEMRB Romania, in crestere cu 2% fata de martie 2010 si cu 9% fata de iunie 2009. „Pe un trend ascendent se afla si specialitatile din piept de pui (Jambonel din Piept de Pui, Sunca Presata din Piept de Pui, Rulada Primavera de Pui), pe care le-am lansat luna trecuta intr-o noua forma de prezentare (Feliatele de 5 stele), recomandate celor care doresc o alimentate echilibrata, mai ales datorita continutului scazut de calorii ale acestora” – a precizat Grigore Horoi.
La categoria semipreparate si produse pre-gatite din carne, de la Europrod, s-a inregistrat, in primul semestru, o crestere in volum a vinzarilor cu 16% si o crestere valorica de 9%, pe fondul unei scaderi pronuntate a pietii acestor produse. „Am inovat special pentru consumatorii nostri, lansind gama specifica sezonului cald, «Rasfat la gratar», care a fost bine primita si ne aduce un plus de imagine” – a incheiat presedintele Agricola Bacau.
Lasă un răspuns