Compania Agricola International (departament al Grupului Agricola Bacau) a inregistrat, anul trecut, o cifra de afaceri de aproximativ 279 de milioane de lei, aproximativ egala cu vinzarile din 2009 (fara a lua in calcul subventiile din acel an). Cifra de afaceri Agricola International este data de vinzarile de carne de pui, dar si de produse din celelalte departamente ale acesteia (Fabrica de Nutreturi Combinate, Avicola, Operatorul Logistic s.a.), care in 2010 au insemnat vinzari mai mici de produse catre terti (furaje, pui vii etc.).
Cresterea veniturilor cu 21% inregistrate exclusiv din comercializarea carnii de pui este rezultatul direct al cresterii cantitative a vinzarilor de carne de pui in 2010 fata de anul anterior cu 28% – un record cantitativ la Agricola. Deoarece cantitatea de carne de pui vinduta a fost de 26.164 tone anul trecut (fata de 20.428 tone in 2009), au scazut, in compensatie, vinzarile de furaje catre terti, respectiv de pui vii, oua incubate s.a. „Anul trecut – spune presedintele Grupului Agricola, Grigore Horoi – am crescut mai multi pui si am comercializat o cantitate record de carne de pasare, motiv pentru care a trebuit sa diminuam vinzarile de furaje si de pui vii catre terti si am prestat mai putine servicii logistice in extern. Anul trecut, Agricola International nu a mai prestat servicii de vinzare pentru categoriile de produse obtinute in celelalte firme ale Grupului (care dispun, dupa reorganizarea pe linii de business, de forte proprii de vinzare), acest lucru reflectindu-se, de asemenea, in cifra de afaceri a companiei”.
In 2010, Agricola International si-a propus cresterea cifrei de afaceri din cresterea volumelor de carne de pasare comercializate, deci din dezvoltarea activitatii nostre de baza, in s-au investit sume considerabile de-a lungul anilor. A crescut volumul vinzarilor cu 28% si valoarea acestora cu 21%. „Aceste rezultate – a precizat Grigore Horoi -, obtinute de echipa Liniei de Business Carne Pasare din Agricola, nu au fost suficiente pentru cresterea intregului business, din mai multe motive, independente de vointa companiei. Primul dintre acestea a fost retragerea subventiei la inceputul anului 2010, care a impactat business-ul cu minus16,5% (subventia pe produs eliminata), la care se adauga un minus de 4,6% impact al cresterii preturilor cerealelor, precum si un impact de minus11,8% din scaderea pretului mediu al pietei la carnea de pasare in 2010 fata de 2009. Paradoxal, desi in FMCG (Fast Moving Consumer Goods – piata bunurilor de larg consum) in anul 2010 au avut loc majorari de preturi, carnea de pui este unul dintre putinele produse care a inregistrat deflatie. Totalul impactului negativ in industria noastra, anul trecut, atinge un minus de 32,9%! Aceasta a fost provocarea careia a trebuit sa-i facem fata si, desi rezervati, credem ca in 2011 rezultatele eforturilor noastre se vor vedea mai bine” – a conchis presedintele Grupului Agricola.
Cresterea vinzarilor pe tot Grupul Agricola au fost de 16,4%, cele mai mari fiind la Salbac (30%). Avicola Lumina Constanta a avut o diminuare de 7%. (Petru DONE)
Lasă un răspuns