• în loc de apă caldă, mulți băcăuani primesc acum doar apă călduță • CET vrea să le propună asociațiilor reluarea furnizării apei calde non stop
O parte dintre băcăuanii deserviți de CET primesc în loc de apă caldă doar apă călduță. Sesizările proprietarilor de apartamente rămase racordate la sistemul de termoficare al CET au început să apară în urmă cu aproximativ trei săptămîni. Potrivit managerilor societății de termoficare băcăuane, cauza pentru care apa nu ajunge suficient de fierbinte la robinetele băcăuanilor o constituie apa neagră care a curs în ultima perioadă. „Toate punctele termice sînt dotate cu schimbătoare cu plăci pe cît de performante, pe atît de sensibile. Din cauza apei negre care a curs în ultima perioadă la robinete, schimbătoarele s-au înfundat și nu mai încălzesc agentul termic la fel de bine cum ar trebui. În plus, și programul de furnizare discontinuu determină scăderea randamentului schimbătoarelor de încălzire a agentului termic pentru prepararea apei calde”, ne-a declarat Vasile Drăgușanu, directorul CET Bacău.
Pentru că asupra calității apei furnizată de RAGC șefii de la CET nu pot face nimic, decît să desfunde lunar noile schimbătoare, singura variantă la îndemînă rămîne furnizarea non stop a apei calde. Acest program de livrare a apei calde menajere a fost practicat de CET pînă în primăvara acestui an. Din cauza facturilor imense la apă caldă, CET a revenit și a început să furnizeze apă caldă în fiecare zi, între orele 6-12 și 15- 23, program care este și acum în vigoare. „Cea mai avantajoasă soluție pentru ambele părți ar fi furnizarea apei calde non stop. Avînd în vedere că există acel regulament de calcul al agentului termic, iar cei mai mulți beneficiari au montate contoare la scările blocului sau în apartamente, furnizarea apei calde non stop e cea mai bună soluție”, mai spune Vasile Drăgușanu.
Pentru că programul non stop nu poate fi impus cu forța asociațiilor, CET va trimite asociațiilor, începînd de astăzi, adrese prin care le propune revenirea la livrarea fără întrerupere a apei calde. Înainte de a primi adresa, două din cele 140 de asociații deservite au solicitat deja apă caldă non stop. (Costinela BREAHNĂ)
Lasă un răspuns