Asociatia Profesionala de Drumuri si Poduri (APDP) Bacau va organiza pe 8 octombrie o prezentare tehnica a proiectului pasajului subteran Oituz – Stefan Guse. Asociatia a invitat municipiul Bacau in calitate de partener la prezentare si a inaintat la Primaria Bacau invitatia. „Consideram ca solutiile tehnice, precum si efectele pozitive asupra sigurantei si fluentei circulatiei obtinute, urmare a punerii in functiune a acestui obiectiv, prezinta interes pentru membrii filialei noastre, pentru alti membri ai asociatiei, cit si pentru cetatenii municipiului Bacau. In calitate de specialisti in domeniul infrastructurii rutiere, apreciem eforturile dumneavoastra pentru realizarea unei infrastructuri majore, imbunatatirea starii de viabilitate a retelei stradale, sigurantei si fluentei circulatiei in municipiul Bacau”, se arata in adresa APDP Bacau. La prezentare vor participa cadre universitare, specialisti in infrastructura sau membri ai asociatiei de la nivel national. Pentru realizarea proiectului de la bugetul local prezentarea va fi cofinantata cu suma de 3.000 de lei. Pasajului subteran este o investitie ce se realizeaza prin fonduri europene, prin Programul Operational Regional. Suma pusa la bataie de UE se ridica la peste opt milioane de euro. Pasajul va avea o lungime de 300 de metri si va traversa cele 14 linii de cale ferata de la strada Oituz, pina in cartierul CFR, in zona Penitenciarului. El este structurat pe trei zone distincte: rampa Stefan Guse, ce va avea o lungime de 107,07 m, pasajul rutier subteran propriu-zis, cu o lungime de 86,70 m si rampa Oituz, ce va avea o lungime de 67,80 m. Continuitatea traficului pe strada Garii, respectiv Constantei va fi asigurata prin doua pasaje superioare în lungime de 16 m, respectiv 10 m. Siguranta circulatiei în interiorul pasajului se va realiza prin camere video pentru monitorizarea traficului rutier si pietonal în orice punct din pasaj, sisteme electronice luminoase, de afisare a mesajelor de avertizare la intrare si iesire, senzori de umiditate si de temperatura, care monitorizeaza stadiul de formare al poleiului si care comanda sistemul de încalzire montat în straturile caii de rulare, comanda reducerea vitezei si sporirea distantei între vehicule, senzori de fum, bariere de limitare pe o banda sau de închidere a circulatiei traficului rutier, patru puturi pentru evacuarea apei, care confera o protectie de 200%.
(Claudiu TANASESCU)
seneca a zis
Poate ca la aceasta prezentare , se va descoperi vreun miracol, care e tot cautat de vreo douazeci de ani- Luminita de la capatul tunelului – care sa ne faca viata mai usoara