• în vara aceasta s-au întors, în județ, pentru concedii, majoritatea românilor care lucrează în străinătate • în funcție de posibilitățile materiale, ei călătoresc cu mașina personală, închiriată, autocar, tren sau avion • cel mai puțin solicitat a fost trenul, cu toate că este cel mai ieftin
Perioada estivală și începutul toamnei a marcat sosirea pe meleagurile natale a băcăuanilor care muncesc în străinătate. Prilej pentru firmele care oferă servicii de transport internațional să facă rost de cîștiguri consistente. Marea majoritate a „stranierilor” noștri muncesc pe meleaguri italiene, dar sînt și băcăuani care și-au încercat norocul în Anglia, Spania, Franța sau Germania. Cei care sosec la rubedeniile lăsate în țară apelează la autocar, tren, avion, mașini proprietate persoanlă sau de închiriat. Autocarul rămîne însă cel mai uzitat mijloc de transport de către cei ce muncesc în Italia, datorită biletului mai puțin piperat, între 200 și 280 de dolari. Acest mijloc de transport este urmat îndeaproape de preferința pentru transportul cu mașini mici. Autovehicolul poate fi proprietate personală, în cazul acelora care și-au permis să-și achiziționeze una sau de închiriat, pentru cei care nu o duc pe roze pe meleagurile străine. Vasile Nedelcu muncește în Italia de peste trei ani. „Aveam un văr acolo și am plecat la el. Mă pricepeam la construcții, așa că am găsit imediat de lucru. Peste șase luni mi-am luat și nevasta. Ea are grijă de o bătrînă. Îi face tot menajul. împreună cîștigăm cam patru mii și ceva de euro pe lună. Cazarea o avem asigurată la bătrînă, în Milano, așa că nu ne costă nimic. Banii se duc doar pe cheltuielile gospodăriei și ceea ce trimitem în țară. Am strîns ceva și am reușit să ne luăm o mașină la mîna a doua. Dar zici că e nouă! Am calculat noi cît ne-ar costa biletele dus-întors și am ajuns la concluzia că e mai ieftin să ne întorcem acasă cu mașina. Cu autocarul ne costa vreo patru sute de dolari, așa, după calculele mele, cu mașina ieșeam la vreo două sute și ceva”, ne-a spus Vasile Nedelcu.
În ceea ce privește traficul aerian băcăuan, acesta a fost utilizat de la începutul acestui an de 8.991 de persoane, adică, în medie, 27 de persoane zilnic. Peste 90% din călătorii care au utilizat calea aeriană au avut ca destinație Italia, iar restul Germania. Biletul dus-întors cel mai ieftin pentru Italia costă 382 de dolari. Și pentru traficul CFR s-a înregistrat în perioada de vară un aflux de călători. Acest mijloc de transport este însă cel mai puțin folosit, în lunile iulie și august înregistrîndu-se doar 100 de cereri de bilete pentru transportul internațional. Luna aceast nu au fost nici măcar zece plecări prin CFR în străinătate. Un bilet dus-întors pe relația Veneția, cu trenul, costă 4,8 milioane de lei, dar nici acest lucru nu-i încîntă pe cei care se întorc în concedii. (C.T.)
Lasă un răspuns