Autorizarea lucrarilor de constructii are, din aceasta luna, reglementari noi.
Conform acestora, procedura de autorizare a executarii lucrarilor de constructii incepe odata cu depunerea cererii pentru emiterea certificatului de urbanism, in scopul obtinerii, ca act final, a autorizatiei de construire.
Procedura de autorizare va avea, ca prima etapa, emiterea certificatului de urbanism. Legea nr. 261/2009 elimina prevederea conform careia emiterea certificatului de urbanism se face ca urmare a cererii pentru autorizarea executarii lucrarilor de constructii, depusa de solicitant. A doua etapa consta in emiterea punctului de vedere al autoritatii competente pentru protectia mediului pentru investitiile care nu se supun procedurilor de evaluare a impactului asupra mediului. Potrivit legii, solicitantul autorizatiei de construire va notifica autoritatea administratiei publice competente cu privire la mentinerea solicitarii de obtinere, ca act final, a autorizatiei de construire, pentru investitiile la care autoritatea competenta pentru protectia mediului a stabilit necesitatea evaluarii impactului asupra mediului si a emis indrumarul conform legislatiei privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului.
Ce cuprinde documentatia
Urmatoarea etapa in procedura de autorizare va consta in emiterea avizelor si acordurilor, precum si a actului administrativ al autoritatii pentru protectia mediului, competente privind investitiile evaluate din punct de vedere al impactului asupra mediului. Apoi urmeaza elaborarea documentatiei tehnice necesare pentru autorizarea executarii lucrarilor de constructii. Dupa care trebuie depusa documentatia pentru autorizarea executarii lucrarilor de constructii la autoritatea administratiei publice competente.
Ultima etapa va consta in emiterea autorizatiei de construire. Autorizatia de construire se va emite pentru executarea lucrarilor de baza si a celor aferente organizarii executarii lucrarilor, in cel mult 30 de zile de la data depunerii documentatiei pentru autorizarea executarii lucrarilor de constructii, care cuprinde, in copie, certificatul de urbanism, dovada, in copie legalizata, a titlului asupra imobilului, teren si/sau constructii si, dupa caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi si extrasul de carte funciara de informare actualizat la zi, in cazul in care legea nu dispune altfel, precum si documentatia tehnica. De asemenea, se cer avizele si acordurile stabilite prin certificatul de urbanism, punctul de vedere al autoritatii competente pentru protectia mediului si, dupa caz, actul administrativ al acesteia, precum si dovada privind achitarea taxelor aferente certificatului de urbanism si a autorizatiei de construire.
Lasă un răspuns