CNAIR a deblocat licitația pentru finalizarea studiului de fezabilitate al Autostrăzii A13 Brașov-Bacău, noul termen pentru depunerea ofertelor fiind 30 mai.
În urmă cu aproape două săptămâni CNAIR a suspendat licitația lansată în martie după ce constructorii au depus 140 de clarificări. Întrebările/clarficările se referă la condiții contractuale, autorizații și problema forajelor, CNAIR solicitând proiectanților 1490 de foraje din care 162 în zone inaccesibile, arată docuemtnația pe care a consultat-o Economedia.
Astfel, proiectanții trebuie să amenajeze drumuri suplimentare de acces. De asemenea, CNAIR a solicitat camere video pentru transmisii LIVE și sisteme GPS : ,,Pentru realizarea forajelor geotehnice, Prestatorul va avea la dispoziție minim 6 instalații mecanizate de foraj. Echipamentele /Utilajele (forezele mecanice) care vor fi folosite pentru realizarea forajelor geotehnice vor fi dotate cu un sistem monitorizare (GPS, Camere video) care să poată fi accesate, pe parcursul mobilizării utilajelor și realizării activităților în cadrul Contractului de către Beneficiar, Live, prin intermediul camerei de date”.
Proiectanții au cerut clarificări privind forajele, 1490 pe toată lungimea autostrăzii, 807 în zona de deal/munte și 105 pentru tuneluri. Din totalul de aproape 1500 de foraje, 162 sunt în zone inaccesibile.
După doi ani pierduți la primul contract cu Search (reziliat amiabil) și încă o licitație ratată din lipsă de oferte, Compania de Drumuri (CNAIR) a lansat la sfârșitul lunii martie a treia licitație, durata contractului fiind tot de 24 de luni, dar cu o valoare semnificativ mai mare, între 77 și 91 de milioane de lei, aproape dublu față de precedenta. Spre deosebire de a doua licitație, anulată la începutul anului, care avea o valoare minimă de 45 de milioane lei, a treia procedură de achiziție are un cost estimat cuprins între 77 și 91 de milioane lei, dar și o durată a contractului de 125 de luni (peste 10 ani).
De la Bacău la Sibiu pe culoarul A13/A3 Search face completarea Studiului de Fezabilitate pentru secțiunea Brașov – Făgăraș (prelungit pentru 2024), iar din cele patru loturi ale secțiunii Sibiu – Făgăraș, lotul 4 câștigat de Makyol este contestat.
Lasă un răspuns