Primele patru tronsoane din A7, de la Ploiești la Pașcani, vor fi scoase la licitație pentru construcție anul acesta, potrivit unui calendar anunțat vineri de către ministrul Transporturilor Cătălin Drulă. Primul va fi Ploiești -Buzău în mai, urmat de Buzău – Focșani în august și de Focșani – Bacău și Bacău – Pașcani în decembrie.
„Proiectul pe 320 de kilometri pornește de la Dumbrava, lângă Ploiești spre Buzău, Focșani, Bacău până la Pașcani. Toate sectoarele astea sunt în fază finală cu proiectul tehnic. Sunt gata dinspre sud spre nord, dar nu e diferență mare între ele, e vorba doar de câteva luni. Spre exemplu, Ploiești – Buzău, indicatorii tehnico-economici aprobați în Guvern, facem exproprierile, lansăm licitația de execuție – noi ne-am propus luna aceasta. În august, Buzău – Focșani, intrăm oficial în Moldova, ca să nu avem niciun dubiu și sper ca la sfârșitul anului, în decembrie, să fie sectoarele Focșani – Bacău și Bacău – Pașcani”, a detaliat șeful Transporturilor în cadrul unui interviu pentru Europa FM.
Reprezentantii ong-urilor de infrastructură reclamă întârzieri importante în realizarea studiilor de fezabilitate și proiectelor tehnice. Pe tronsoanele Focșani – Bacău și Bacău – Pașcani ale autostrăzii A7 Moldova (rebotezata „Unirea Principatelor”), întârzierile ar fi de câteva luni.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a atribuit firmei Consitrans contractele privind elaboarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru tronsoanele Ploiești – Buzău, Buzău – Focșani și Focșani – Bacău. Contractul pentru tronsonul Bacău – Pașcani a fost atribuit firmei Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial SA.
Ordinul de începere a lucrărilor pentru Ploiești – Buzău și Buzău – Focșani a fost emis în noiembrie 2018, iar pentru Focșani – Bacău în ianuarie 2019. Pentru Bacău – Pașcani, ordinul de începere a fost emis în martie 2019. Contractele pentru toate cele patru tronsoane au ca termen de finalizare anul 2021.
Ploiești-Buzău va fi primul tronson din A7 Ploiești – Pașcani scos la licitație pentru construcție, după ce anul trecut a fost inaugurată secțiunea de 16 kilometri din A7, parte a Centurii Bacău.
Potrivit ministrului Transporturilor, sectorul Ploiești – Buzău din autostrada A7 Moldova ar trebui să fie gata până în 2024.
Nae a zis
Acuma nu stiu, sunt putin confuz, dl Benea strangea semnaturi pt Bacau Brasov si pana la urma se face Bacau Bucuresti ….nu m ar mira ca ipocritul sa isi asume si meritul asta, dupa ce a distrus judetul 20 de ani…campionul semnaturilor, replicilor si al combinatiilor.
Andrei a zis
Stimate Nae – Bucalae, unde ai vazut scris Benea in articolul de mai sus? Mirosi a useeereeee sau peeeneeeleeee……
Cezar a zis
A13 a picat Au intrat inPNRR bucati din A8.Comisia europeana a acceptat partea cu autostrazile propusa de guvern.Sunt f dezamagit gigiexpertu daduse asigurari ca A8 nu se va face ever….
gigiexpertu a zis
mai oparitule , subiectul era A7 , care ce sa vezi , pana la sfarsitul anului intra toate tronsoanele de la ploiesti pana la pascani la licitatie pentru executie. ca au pth gata , gen :)) adica ce nu are A8 de vreo 15 ani cat tot se fac revizii la SF. nici macar un metru ( 1ml ) de foraj pentru studiu geo nu are mareata autostrada a iasiului. asa ca pana la pth mai sunt vreo 10-15 ani. lejer!
asa ca ia-ti A8-ul si canta la alta masa ca pe aici s-a terminat maruntisul.
succes!
cezar a zis
pe PNRR se fac licitatii pth plus executie ai nevoie doar de sf….nu prea stii din cate observ ….iar sf pe bucata montana era ultima oara la 90% gata. chiar crede ma… nu esti la curent ..crezi ca se ducea guvernul la PNRR doar cu ciorne si cereau bani??? hai fii mai serios un pic te rog…nu de alta da o sa te creada lumea pe aici…
gigiexpertu a zis
hai ca le amesteci in capsorul tau :)) deci , prima oara se face sf-ul si apoi pth-ul. nu invers 🙂 iar A7 are pth-ul gata (ploiesti – buzau intra la licitatie pe executie pana la sfarsitul lui mai , restul tronsoanelor etapizat pana in decembrie ) deci A7 NU intra la licitatie pth+executie. ci doar executie. pricepi ? nu ? ceata totala ? lasa asa , la iasi e mai greu :))
pentru A8 se vrea finantare pentru o licitatie de revizie la SF. REVIZIE LA SF. adica poti spera ca in 2-3 ani sa ai PTH si peste inca vreo 2-3 ani sa inceapa executia. si asta doar pentru tg.neamt-ungheni. ce avioane visezi de partea montana. pe acolo nu a calcat picior de geotehnician :))
e clar ca nu pricepi mare lucru si daca vrei date concrete intra pe forumul peundemerg ( google it) si vezi acolo info actualizate despre fiecare proiect in parte. si daca tot esti pe google cauta „cestrin maps”.
dupa ce te informezi , mai vino si povesteste-mi de A7 , A8 A,13….ca esti amuzant.
cezar a zis
domn profesor de infrastructura sunt direct informat de la Dl Urtoi Catalin vicepresdinte impreuna pentru A8 cel care a facut totul posibil si anume sa intre bucati din A8 in PNRR ….situri le alea de pe care te informezi tu sunt in urma cu actualitatea….calmeaza te…sunt exact 25 luni prin contract sf plus proiect tehnic va fi gata pentru executie odata cu a13….daca va fi gata a13…in PNRR intra proiecte care se duc pana la capat inclusiv executie …mai baiatule esti dezinformat rau tare …nu i de mirare ca esti asa sigur pe tine…
Ion Vasile a zis
A8 nu se va face in următorii 20 de ani. Si pentru ca nu vor fi gata pina in 2026 cum statul isi ia angajamentul, așa zisele bucăți prinse in PNRR vor trebui plătite din surse proprii.
Sint de ajuns citeva contestații si intirzieri la exproprieri, lucru obișnuit la noi.
cezar a zis
Tot asa zicea si Gigiexpertu atotcunoscatorul si atotstiutorul ….pai eu cred ca daca se va face bucatile astea pana in 2026….cam pe atunci va incepe si a13 se va pune problema ce facem continuam o autostrada deja inceputa A8 sau facem una noua A13…..o sa fie buba ….totusi partea buna este ca si Bacaul va beneficia de A8…..
gigiexpertu a zis
hai sa iti zic de ce ma consideri atotstiutor :)) pai eu stiu ce e gresit in formularea ta : „pai eu cred ca daca se va face bucatile astea pana in 2026”. tu nu cred ca stii :))
nu te-ai saturat sa visezi la A8 ? :)) si cand te trezesti , ce sa vezi , tot in ambuteiaj la podu iloaiei erai :)) mor!
cezar a zis
Gigi pai asta am si zis ..”.daca”….clar ca nimic nu e sigur in tara asta cum nici a13 nu e sigura….oricum imi place ca te ai activat deja esti pe fibrilatiii……o sa ai mari emotii cu A13…iti garantez eu…..chiar daca vine inapoi psd ul…. Benea nu mai are asa mare influenta….va fi foarte greu sa opreasca un proiect deja in constructie….ca sa inceapa A13…..Oricum mai e mult pana vom vedea a13 sau a8 si findca nu sunt baiat rau te invit in toamna sa vezi cea mai noua cladire de birouri din tara Palas Campus 60 000 m p de birouri una din cele mai mari din tara si sa te dai cu tramvaiul nou prin Iasi ca ai ce vedea …te invit si la o bere….doar nu suntem dusmani….
gigiexpertu a zis
deci tu crezi ca „daca ” e gresit in formularea ta :))))) ba , mor !!! nu are cum cum sa fii asa de ingramadit. e ilegal ! hai sa restrang ce ai scris , poate tura asta te prinzi :)) . deci , ce e gresit in formularea ta : „se va face bucatile astea pana”. asa. acum te-ai prins ?
cezar a zis
am crezut ca te refereai la continut …daca te intereseaza doar forma…ok ..se vor face….iaca ce sa zic … ai si tu destule ..stai linistit…au mai fost gramticieni pe aci…..
Kross a zis
Stati linistiti,sunt doar fumigene.Noroc cu centura de este ca altfel nu vedeam noi doi metri de autostrada in Moldova,ca un metru a facut Spartanu.
Gabi a zis
Si o veste buna pt ieseni, astazi au retrogradat, capitala Moldovei nu are bani sa tina o echipa in prima divizie.Rusineeee.
cezar a zis
Gabitu ..rade ciob de oala sparta…..te cati ani nu mai sunteti in liga 1????…hai las o asa….sa nu mai zic ca va creste canabis pe stadionul din Bacau….o sa promovam inapoi ! nu ti fa griji! vin alegerile in 2024 ! asta asa ca fapt divers ,de drept nu sunt mare fan …
gigiexpertu a zis
@gabi…e manevra , au retrogradat ca trece A8 exact prin stadion si trebuie demolat urgent ca in 2-3 zile se rezolva si sf si pth si incepe executia marelui ciot…
o veste incurajatoare vine insa dinspre tg neamt … cica in 6-7 ani se face liga speciala „A8” in care vor juca doar iasiul si tg neamtul. ca vor fi legate prin autostrada , gen :))
cezar a zis
vai ..aici chiar mi ai placut …te iei si de aia din neamt…ca deee… ei nu au dreptul sa aiba autostrada doar Bacaul are dreptul…..e bun asa… ..asta dovedeste inca o data ca sunteti cam singuri cu A13….e bun asa …sustin a13 …autostrada care pleaca de nicaieri si ajunge niciunde …..de la brasov luam balonu cu aer cald…..
gigiexpertu a zis
@cezar …sa-l intrebi pe nentu urtoi daca ce zic eu nu e adevarat :
daca vrei sa treci carpatii spre vest plecand din iasi , cel putin pana in 2040 ( cand poate se va termina A8 traseu complet ) , urci pe A8 , la pascani treci pe A7 iar la racaciuni te muti pe A13 pana la brasov.
simplu , nu ?
Gabi a zis
Macar sa faca Bv-Targu secuiesc-Bretcu si Onesti-A7 si ar fi extraordinar.Si cred ca A8 se va face dar partea montana, scurta de 200km nu va fi gata inainte de 2035.
Andrei a zis
Cezar prietene, A8 e de 3 ori mai scumpa decat A13. A8 strabate prin arii protejate in proprtie de 55%, iar A13 doar 12-13%. Date care sunt agreate de catre foruri europene. Dai pe „goagal” si verifici. Sa finantezi cioturi gen Iasi pan’ la Tg Neamt si apoi mai faci un ciot de la Ditrau pana nu stiu unde, mi se pare o ineptie. Muntii o sa- i treci tot pe 2 benzi(una pe sens) si nu rezolvi nimic. Sa vezi tu atunci, cand descarci trafic la nivel de autostrada, intr-o singura banda. Mai rau decat la Podu Inalt o sa fie acolo. Hai sa fim corecti si sa punem in balanta tot ce e de pus. Guvernul asta, se lauda ca face Brasov – Sibiu autostrada, nu zic eu, zice Drula de la transporturi. Sunt importante amandoua, si A8 si A13. Dar prima data, punem pe hartie tot si tragem linie. Matematic, A13 e autostrada care trebuie sa se faca prima si sa aiba finantare totala. Inteleg si jocurile politice, inteleg multe. Dar chiar nu putem, o data pentru totdeauna, sa facem ceva in tarisoara asta, cu cap, cu logica, fara sa mai fim pe combinatii si japca. Sa facem o autostrada cap coada, care sa lege Moldova de Ardeal si care sa fie ok din toate punctele de vedere, financiar, economic si mai ales al numarului de masini care tranziteaza cele doua rute discutate, unde tot A13 are castig de cauza.
cezar a zis
Cezar prietene ..sincer nu reusesc sa mi dau seama cum ai calculat tu ca e de 3 ori mai scumpa devreme ce nu se stiu costurile exacte ….si apoi oricum ar tebui sa faci un calcul pe kilometru caci altfel desigur ca 320 km sunt mai scumpi decat 160 km….normal ar fi sa compari iasi tg mures cu bacau brasov sibiu si atunci da puteam vorbi de o comparatie cat de cat corecta sa nu mai zic ca A8 propune mai multi kilometri construiti in Moldova… doi la mana se pot traversa si ariile protejate nu ti fa griji,in privinta traficului: daca se vor face amandoua clar A8 castigatoare logic va prelua si traficul din rep Moldova si estul Ucrainei ,vezi tu draga Andrei chiar din acest motiv comisia europeana considera A8 pe coridor principal si A13 pe coridor secundar…si mai e o problema cu A13 …cam ocoleste vreo 100 km….in atare situatie cum protejezi mediul daca arzi in plus mii de tone de motorina anual???Si da! iti dau dreptate pana la urma decizia va fi politica ca sa nu mai spun ca Autostrada fie ea A13 sa A8 va fi platita tot de noi moldovenii … si tre sa fii de acord ca majoritatea dintre noi trebuie sa hotarasca ce autostrada dorim nu doar bacauanii sau iesenii ….altfel daca cineva are bani sa si faca autostrada pana la poarta …nu i nici o problema!
Andrei a zis
Ma refeream la cost/km. 1 km de A8 e mai scump decat 1 km din A13. Nu faceam calcul total. Nu compar mere cu pere. 2. E vorba de cost estimat, cifre oficiale, nimeni nu stie acum cat o sa coste fiecare pt ca nu este gata sf, pth, si toate hartogaraiele care trebuie la o autostrada. 3. Nu am inteles ce ocoleste cu 100 km A13. De unde pana unde ocoleste 100 km. 4. Din ce discutii sunt in spatiul public (ma refer la oficiale, guvern, min. transporturi etc) Bacaul vrea A13, Iasiul vrea A8 si Fluturas de la Suceava trage pe turta lui autostrada nordului. Repet: sa fim corecti cu noi si datoriile pe care le facem ca tara, sa nu plateasca stranepotii nostri o sosea care nu este rentabila din toate punctele de vedere (enumerate anterior). Asta-i tot!
Gabi a zis
Normal ar fi sa le avem pe poate 3, A13,A8 si A nord dar nu suntem nici Spania si nici Germania asa ca nu avem niciuna .Deci, ce prioritizam, pe ce criterii ?Politicul in momentul de fata impaca si BC si IS si SV,dar asta inseamna impartirea resurselor si implicit lungirea in timp a proiectelor.Cum facem?Cum ne intelegem fara sa fim subiectivi si sa privim in ansamblu intreaga regiune nu judetul x sau y.Ce zici Cezar, gasim o solutie?
cezar a zis
la bacau sincer nu cred ca gasim o solutie …..A8 travesrseaza Moldova este vest complet are un grad de conectivitate mult mai mare decat a13 si de aici un impact economic mult mai mare, de altfel asta se doreste in primul rand si anume :cat mai multe localitati din Moldova sa se dezovolte economic si astfel sa recuperam decalajul istoric dintre Moldova si restul tarii cu cateva exceptii bineinteles…..A13 se construieste exclusiv pe teritoriul judetului Bacau ma refer la partea din Moldova impactul economic va fi slabut….E exact ca si cum ti ai cumpara pantofi ieftini si se strica dupa cateva zile….Costul e mare dar vorbim de o investitie! nu de bani aruncati in vant…adica se vor recupera din taxa de autostrada platita si de Rep Moldova si estul Ucrainei nu doar de noi…..trebuie sa fii un pic mai deschis la minte (no offense) ca sa intelegi din punct de vedere macroeconomic ..exista si solutia unui vot! Si daca iese A13 din partea mea ok! ce ziceti suteti de acord? facem un plebiscit in Moldova ???
Gabi a zis
Incerc sa fiu obiectiv in legatura cu subiectul asta,desi sunt bacauan 100% si am terminat Facultatea de Geografie , cea mai buna solutie pt intreaga Moldova este A8.Sa explic , pt 6 judete ,solutia e buna, neutra pt GL si rea pt VN.Dar obligatoriu trebuie si o legatura cu centrul tarii, adica A13.Ideal ar fi acceptarea de catre BC si IS a acestor adevaruri.Si acum Bc sa sustina A8 si IS A13.Ca sa fim sinceri in momentul asta nu exista trafic de autostrada prin Pasul Oituz iar zona montana e de circa 35km intra Oituz si Bretcu. Solutia mea e sa mergem mai departe cu A8 dar in acelasi timp sa legam Brasov de Bretcu si Oituz de Onesti si Racaciuni la nivel de A sau DX iar portiunea montana Bretcu -Oituz de 35km unde exista pe anumite portiuni de urcare 2+1 sa o largim unde se poate la 2+2
cezar a zis
Gabi apreciez sinceritatea ta desi sunt sigur ca multi mancatori de seminte de prin Bacau te vor injura iar in acelasi timp te asigur ca Iasul sustine si A13!Asta ar trebui sa fie atitudinea corecta sa ne sprijinim reciproc!Nu sa cautam o solutie impusa de la Bucuresti care genereaza multe nemultumiri si de aici si lipsa de solidaritate….Eu cred ca amandoua autostrazi sunt necesare si sper eu sa fie construite!
cezar a zis
In situatia in care se merge pe vot pentru A13 sau A8 avem urmatoarea situatie:
Din start 3 judete vor fi pentru A8 IASI,NEAMT,VASLUI direct interesate iasi si neamt a8 trece pe teritoriul celor doua si vaslui care are o mare dependenta economica cu Iasul dealtfel dl Buzatu de la Vaslui a dat recent o declaratie in care spune ca sprijina A8,
Suceava si Botosani sigur vor dori A8 fiind mult mai aproape decat A13….
sa zicem a13 Bacau,Vrancea ,Galati…..rezultatul e clar ….nu are rost sa continuii dar sunt convins ca nu vreti sa se voteze…….
unu a zis
Nu numai ca-s betivi si in cel mai sarac judet din tara, dar vasluienii sunt si prosti de vor A8 si nu A7. E mai avantajos pentru ei prin Bacau, decat sa faca ocol prin Iasi, chiar daca e mai aproape.