CNAIR a prelungit cu 3 săptămâni, până pe 16 septembrie, termenul de depunere a ofertelor pentru construcția sectorului de autostradă Ploiești – Buzău, din cauza numeroaselor solicitări de clarificări formulate de ofertanți. „Este un semn că documentația tehnică de atribuire este departe de a fi măcar satisfăcătoare”, a declarat eurodeputatul Dragoș Benea, președintele PSD Bacău.
În opinia europarlamentarului băcăuan, guvernanții încearcă să favorizeze autostrada A8 Tg. Mureş – Iaşi, „ale cărei SF-uri se tot refac de ani de zile fără niciun deznodământ concret”:
Autostrada (pe hârtie) către Moldova, împotmolită ca PNRR-ul din care trebuia finanțată!
CNAIR a prelungit cu 3 săptămâni, până pe 16 septembrie, termenul de depunere a ofertelor pentru construcția sectorului de autostradă Ploiești – Buzău, din cauza numeroaselor solicitări de clarificări formulate de ofertanți, semn că documentația tehnică de atribuire este departe de a fi măcar satisfăcătoare.
În realitate, întocmirea de documentații de licitație de slabă calitate (SF-uri, PTh-uri etc) este o metodă perfidă de trage pe dreapta obiective de investiții a căror realizare se vrea, de fapt, blocată, cu prețul facilitării & sprijinirii altor proiecte, preponderent pe zona de vest a țării (a se vedea cazul A8 Tg. Mureş – Iaşi, autostradă ale cărei SF-uri se tot refac de ani de zile fără niciun deznodământ concret).
În cazul sectorului Ploieşti – Buzău, nu e prima amânare de acest fel: la 3 august, aceeași CNAIR a decis să prelungească termenul de depunere a ofertelor până pe 24 august, dată de asemenea nerealistă dacă o raportăm la avalanșa de solicitări de clarificare.
Este vorba despre faimosul „mare” tronson de 63 km din viitoarea autostradă A7, situat în Muntenia și înghesuit în PNRR de miniștrii Drulă & Ghinea sub pretextul că, astfel, guvernul PNL/USR va porni construcția de autostrăzi în Moldova cu fonduri alocate României prin Mecanismul european de redresare & reziliență.
În timp ce PNRR-ul e în impas la Bruxelles, blocat de costurile aiuristice avansate de guvernul de la București, autostrada „pe hârtie” către Moldova pornește cu stângul, împotmolită – la rându-i – în amânări și prelungiri de termene cauzate (tot) de o documentație pe cât de nesatisfăcătoare, pe atât de deficitară.
Asta, în condițiile în care, în iunie, același ministru al Transporturilor declara, super-optimist, că până la sfârșitul anului toate cele 4 tronsoane care alcătuiesc A7 Ploiești – Pașcani vor fi scoase la licitație!
Am atras atenția, încă de la momentul declarațiilor emfatice ale lui Drulă, că – în lipsa unor documentații tehnice elaborate cu responsabilitate – castelul din cărți de joc al promisiunilor cu autostrăzile din PNRR se va prăbuși instantaneu, mai ales în cazul tronsonului Ploiești – Buzău „spart” în 3 loturi distincte, cu proceduri distincte de încredințare a contractelor de execuție a lucrărilor.
Inerția administrativă ce caracterizează aceste proceduri le joacă feste celor de la USR și le compromite, big time, festivalul propagandistic focalizat pe infrastructura rutieră.
Teoria la care, în postări pe Facebook, ei se pretindeau experți nu bate deloc cu realitatea și singura constatare rezonabilă pe care o putem face este că 2021 e complet ratat în privința absorbției de fonduri europene pe redresare și reziliență. Despre autostrăzile himerice către Moldova nu mai vorbesc: au vorbit suficient cei de la USR, încât acum sunt pe punctul să nu mai facă nimic în acest sens.
– eurodeputatul Dragoș Benea, președintele PSD Bacău
Cetățean a zis
Să crească Vestul indiferent de culoare , Moldova să rămână campioana la decese pe drumuri publice în Europaaaa !!!
Votantul a zis
Nu termina autostrazile incepute de voi. Nici Bucuresti – Suceava, nici Iasi -Tg. Mures, nici macar Bacau – Brasov. Si nici alea patru spitale regionale.
Ce nu fac astea… vedem si noi, dar mai bine spune ce ati facut voi din 2012 pana in 2019.
Tot Inainte! a zis
Esti prea subtil, asta-i tema lu’ Benea…noi am fi facut. Dar cand au fost la putere nu au facut absolut nimic.
#dedreapta a zis
Au scăzut datoria publică, au marit pensii si salarii, au construit centura Bacăului, modernizat aeroportul si mai sunt… Chestii de stânga!
Ce au facut astia din 2019: au marit datoria publică pana aproape de 50%, au înghețat pensiile si salariile, n-au construit mai nimic (doar niste pasaje sunt incepute) , capitala e plina de gunoaie, parcurile sunt vraiste, tot fara caldura la iarna, euro e 5lei, inflatia e 5.6% (va mai creste), energia si combustibili sunt mega scumpi… Chestii de dreapta!
Dar asta s-a vrut, asta avem! Si da, va fi mai rău… E doar începutul!
Andra a zis
Haideti ca nu mai e niciun secret. Si prost sa fii si tot observi cum in zona de E sunt blocate proiectele ,de orice natura ar fi ele,in timp ce in restul tarii abunda de santiere,desi platim cu totii in mod egal ,iar cei de aici ,o facem din venituri mai mici…
Nu vor nici macar sa lateasca acostamentele pe E85,sa fie doua benzi pe sens…
Isi bat joc de noi !…
El Dorado a zis
Benea Câți ani a fost președintele consiliului județean ? Ce a costruit el in tot acest timp ?
Dana a zis
Ce treaba avea benea din pozitia de sef de consiliu al unui judet ,cu autostrada peste carpati de 3 mld de euro? Poti sa ne zici si noua?
Multumim!