Au apărut primele probleme în ceea ce privește proiectul autostrăzii A7. Conform ziarului Adevărul, pe sectorul Bacău – Paşcani, în oraşul Roman, judeţul Neamţ, traseul acesteia urmează a trece peste o parte a captării de apă a municipiului.
Mai exact peste o zonă unde se află zece puţuri de la Captarea Pildeşti, ideea renunţării la ele fiind exclusă, pentru că ar genera probleme în furnizarea utilităţii către populaţie, care şi aşa este problematică în perioadele secetoase.
Zilele trecute, primarul Romanului, a avut o întîlnire cu diriguitori de la Compania Naţională de Administrare a Infrastrusturii Rutiere. Întrunirea, la care au fost prezenţi şi reprezentanţii firmei ApaServ Neamţ, compania care deţine captarea, a avut ca scop găsirea celei mai bune şi avantajoase soluţii din punct de vedere financiar, pentru ca alimentarea cu apă a oraşului să nu fie dată peste cap. Ar fi mai multe variante, dar două dintre ele ar necesita fonduri uriaşe, având puţine şanse de a fi implementate.
„Având în vedere că viitoarea autostradă tranzitează frontul de la Captarea de apă de la Pildeşti, ar trebui ca zece puţiri să fie scoase din funcţiune. S-a stabilit că prioritate pentru Roman este asigurarea unui volum de apă suficient. Au fost analizate mai multe variante de lucru, punându-se în discuţie crearea unei alte acumulări, în aval, care să alimenteze puţurile. Ar urma ca acolo să se construiască un pod tip hobanat (suspendat), care să aibă pilele (pilonii) în afara zonei de captare“, a declarat primarul orașului, citat de Adevărul.
A7 va costa circa 1,7 miliarde de euro
Numai că, această soluţie ar însemna o investiţie uriaşă şi este foarte posibil să nu fie agreată. De aceea, mai fezabilă este identificarea unui nou front de captare în zona din vecinătate, care ar urma să fie discutată cu factorii responsabili în scurt timp.
Acum câteva luni, când deja se ştia că autostrada va trece prin zona captării de apă, se vorbea de o altă alternativă, cea a construirii unui baraj pe râul Moldova, dar această idee a fost abandonată, deoarece este foarte costisitoare şi mai ales de durată. Întâlnirea de zilele trecute a fost prima pe această temă, urmâns a vea loc şi altele, pentru găsirea cele mai fezabile soluţii. Mult aşteptata autostradă Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Roman – Paşcani ar urma să fie gata în 2024, după cum spunea actualul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă.
Asta pentru că este mai uşor de construit, deoarece stăbate zone de câmpie şi de şes. Compania Naţională de Administrare a Infrastrusturii Rutiere are deja proiectul tehnic făcut şi se lucrează la procedurile de licitaţie, pentru stabilirea constructorilor. A7 va costa 1,7 miliarde euro, fonduri alocate din Programul de Rezilienţă, scopul ei fiind de a prelua o parte din traficul auto care se desfăşoară pe E 85, unul dintre cele mai periculoase din punctul de vedre al numărului de accidente.
Andrei a zis
Sunati l pe Benea, va da el imediat o solutie. E specialist in autostrazi.
STAN a zis
Din pacate nu este singurul.
Sunt unii care inaugureaza autostrazi /sosele de centura fara sa fie gata. Si vin si cu pupitrul dupa ei.
IONUT a zis
In Romania ar trebui o dictatura. Altfel o sa ne kkm pe noi si or sa iasa dispute intre partida ba ca nu ne am kkt bine , ba ca l-am facut ilegal, ba ca l-am facut pe un musoroi de furnici si ies fundatiile la mirosit.. tot felul de bazaconii !! Daca ar fi dictatura macar in anii in care am face progres .. ar fi excelent. Asa nu o sa ajungem niciodata la lumina !!!
Vasile a zis
Astia nici nu se apuca pana 2024 apai sa o mai si termine
contibuabil a zis
poate ne racordam la apa celor din roman,macar scapam de alta belea.
duhalm sandu a zis
Ce fel de studiu de ‘fezabilitate’ au facut specialistii????
Dana a zis
Exact!! Bine punctat!
La costurile la care se fac,cum este posibil asa ceva???!!Cine raspunde,ca noi platim?!
Bilic a zis
Ce tara domle! S-au trezit când sa se apuce de treaba ca autostrada trece peste captarea de apa. Pana atunci nu aflaseră ca exista. Milioane aruncate pe jdemii de studii și nu au descoperit o problema pe care o vedea și un copil preșcolar. Dar nu-i bai, firmele care au făcut studiile papa banii acum prin insule exotice și așteaptă alte comenzi de la fraieri.
Castro a zis
Or fi fost beti proiectantii? Ca mai exista o primarie in judetu Bacau, cu curul la strada, prin acoperisul careia ploua dupa darea in folosinta, fara a fi receptionata. De 20 de ani se construieste, se lucreaza in ea de vreo 7-8 ani de angajatii primariei, dar receptia nu s-a facut nica pana acu. Nici dracu nu stie cat o fi costat hidosenia din centrul acelei comune.
Brici Viorel a zis
Soluții există dar cad multe scaune calde inclusiv din primărie.Schimbăm furnizorul de apă și trecem la Apavital Iași cu furnizare de la Timișesti și ne branșăm la rețea la giratoriul din Traian(scade prețul la metru cub de apă și nu mai plătim șefi, șefuți etc ,doar întreținere și intervenții)La hidrocentrala de pe râul Moldova sigur s-a ridicat pânza freatică cu ceva metri și avem un nivel constant pe orice anotimp plus curentul furnizat de hidrocentrală.De la bazar și până la podul de cale ferată de la depozit Profi să tot constuiești puțuri nu să împingi apa de la zeci de km.