Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor a avizat, joi, Studiul de Fezabilitate pentru construcția secțiunii Pașcani- Suceava, parte din Autostrada Moldovei (A7). Documentul a fost avizat săptămâna trecută și de CNAIR.
Urmează avizarea acestui Studiu de Fezabilitate în Consiliul Interministerial și aprobarea indicatorilor tehnico-economici prin Hotărâre de Guvern, potrivitul ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Sectorul Pașcani- Suceava (62 de km) are o valoare estimată de 7,79 miliarde de lei (fără TVA), sumă asigurată prin Programul Transport. Autostrada va fi împărțită în două loturi, care vor fi licitate independent: Lotul 1 (33 km) – Nodul rutier Roșcani cu descărcare în DJ 208C; Lotul 2 (28, 97 km) – Nodul Rutier care va asigura conexiunea cu Aeroportul Suceava și accesul în DN29.
Trei județe vor fi tranzitate de această nouă autostradă: Iași (12,3 km), Botoșani (6,5 km) și Suceava (43,17 km).
Pe traseu vor fi construite inclusiv 23 de viaducte, 37 de pasaje, 12 poduri, 8 parcări, 2 Centre de Întreținere și Coordonare, 5 noduri rutiere: Tătăruși – Heci (DJ208F), Dolhasca (DJ208I), Roșcani (DJ208C), Dumbrăveni (DJ208B), Aeroport Suceava (cu drum de acces în DN29.
Noua autostradă va asigura inclusiv legătura cu Punctul de Trecere a Frontierei româno-ucrainene de la Siret.
Leo a zis
Autostrada până la Cernăuți și mai departe spre nord și nord-vest spre Lvov și Polonia,Adevărata autostradă care va face legătura între Sud ul Europei și Nord-vest ul Europei ( aceasta zona din vestul Ucrainei va fi cu siguranță pro Europa și o garanție a legăturilor economice ale Ucrainei și cu restul lumii!!!!).Se va merge in occident Via Ucraina!!!!
onel de la sacut a zis
Este bine ca se construiesc autostrazi. Dar sa se respecte proiectele. Straturile turnate sa nu fie mai subtiri -ex. in loc de 25 cm sa fie 20 cm grosime-, sa nu se inlocuiasca materialele scumpe incasate cu materiale mai ieftine ex. piatra concasata de cariera de munte se inlocuieste cu pietris de rau de 2 ori mai ieftin. Bitum de calitate nu cel mai ieftin. Pentru ca lucrarile nu mai sunt trainice si in loc de 10 ani rezista 2-3 ani si este nevoie de reparatii si de alti bani publici cheltuiti. Exista intelegeri tacite intre politicieni si constructori contra unor comisioane. A se vedea Dumitrescu presedinte CJ de la Prahova acuzat pt 3 mil de euro, Buzatu presedinte CJ de la Vaslui acuzat pt 250 de mii de euro.