Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor a avizat, joi, Studiul de Fezabilitate pentru construcția secțiunii Pașcani- Suceava, parte din Autostrada Moldovei (A7). Documentul a fost avizat săptămâna trecută și de CNAIR.
Urmează avizarea acestui Studiu de Fezabilitate în Consiliul Interministerial și aprobarea indicatorilor tehnico-economici prin Hotărâre de Guvern, potrivitul ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Sectorul Pașcani- Suceava (62 de km) are o valoare estimată de 7,79 miliarde de lei (fără TVA), sumă asigurată prin Programul Transport. Autostrada va fi împărțită în două loturi, care vor fi licitate independent: Lotul 1 (33 km) – Nodul rutier Roșcani cu descărcare în DJ 208C; Lotul 2 (28, 97 km) – Nodul Rutier care va asigura conexiunea cu Aeroportul Suceava și accesul în DN29.
Trei județe vor fi tranzitate de această nouă autostradă: Iași (12,3 km), Botoșani (6,5 km) și Suceava (43,17 km).
Pe traseu vor fi construite inclusiv 23 de viaducte, 37 de pasaje, 12 poduri, 8 parcări, 2 Centre de Întreținere și Coordonare, 5 noduri rutiere: Tătăruși – Heci (DJ208F), Dolhasca (DJ208I), Roșcani (DJ208C), Dumbrăveni (DJ208B), Aeroport Suceava (cu drum de acces în DN29.
Noua autostradă va asigura inclusiv legătura cu Punctul de Trecere a Frontierei româno-ucrainene de la Siret.
Autostrada până la Cernăuți și mai departe spre nord și nord-vest spre Lvov și Polonia,Adevărata autostradă care va face legătura între Sud ul Europei și Nord-vest ul Europei ( aceasta zona din vestul Ucrainei va fi cu siguranță pro Europa și o garanție a legăturilor economice ale Ucrainei și cu restul lumii!!!!).Se va merge in occident Via Ucraina!!!!
Este bine ca se construiesc autostrazi. Dar sa se respecte proiectele. Straturile turnate sa nu fie mai subtiri -ex. in loc de 25 cm sa fie 20 cm grosime-, sa nu se inlocuiasca materialele scumpe incasate cu materiale mai ieftine ex. piatra concasata de cariera de munte se inlocuieste cu pietris de rau de 2 ori mai ieftin. Bitum de calitate nu cel mai ieftin. Pentru ca lucrarile nu mai sunt trainice si in loc de 10 ani rezista 2-3 ani si este nevoie de reparatii si de alti bani publici cheltuiti. Exista intelegeri tacite intre politicieni si constructori contra unor comisioane. A se vedea Dumitrescu presedinte CJ de la Prahova acuzat pt 3 mil de euro, Buzatu presedinte CJ de la Vaslui acuzat pt 250 de mii de euro.