Primele două loturi de pe A7, unde lucrează constructorii Pizzarotti și Trace nu au ajuns nici măcar la 20% stadiu de execuție, deși au termen de finalizare până în aprilie 2024. De cealaltă parte, pe loturile Buzău – Focșani, începute la mijloc de toamnă de Umbrărescu, deja s-au turnat primii kilometri de asfalt (stratul de bază).
După 9 luni de la intrarea în șantier și cu termen de finalizare aprilie 2024, loturile Ploiești – Mizil și Mizil – Pietroasele sunt la doar 11%, respectiv 16% execuție, a anunțat vineri CNAIR. Pe lângă mobilizarea insuficientă a constructorilor Pizzarotti și Trace – mai ales pe lotul 1 – șantierele au probleme din cauza studiului de fezabilitate care nu a indicat pânza de apă freatică la 60-70 cm adâncime și a descărcărilor arheologice, scrie economedia.ro.
Lotul 1 Dumbrava – Mizil al Autostrăzii Ploiești – Buzău (A7):
- Antreprenor: Asocierea Impresa Pizzarotti&SPA – Pizzarotti SA – Retter Projectmanagement SRL;
- Lungime: 21 km.;
- Durată contract: 20 de luni;
- Valoare contract: 1,468 miliarde de lei, fără TVA;
- Sursă de finanțare: PNRR;
- Ordin de începere: 22.08.2022;
- Stadiu actual: 11%;
- Termen deschidere: 2024.
Lotul 2 Mizil – Pietroasele al Autostrăzii Ploiești – Buzău (A7):
- Antreprenor: Asocierea SC Coni SRL – Trace Group Hold PLC;
- Lungime: 28,35 km.;
- Durată contract: 20 de luni;
- Valoare contract: 1,249,992,665 de lei, fără TVA;
- Sursă de finanțare: PNRR;
- Ordin de începere: 12.08.2022;
- Stadiu actual: 16%;
- Termen deschidere: 2024.
Pe lotul 3, Mizil – Pietroasele (14 km), ultimul lot fără constructor de pe Autostrada Moldovei, CNAIR i-a desemnat, după reevaluare pe turcii de la Tekfen (dacă până pe 2 iunie nu se depun contestații, contractul poate fi semnat).
Două loturi cu lucrări mult întârziate și un al treilea lot încă fără contract de execuție, iată fotografia momentului pe secțiunea de autostradă Ploiești – Buzău.
Spre deosebire de loturile Buzău – Focșani începute la mijloc de toamnă de Umbrărescu, unde acum se așterne deja asfalt (stratul de bază), pe primele două loturi dintre Ploiești și Buzău imaginile recente din dronă arată încă zone cu bălării, ceareale și culturi de rapiță, anunță Asociația Pro Infrastructură: „Valea plângerii pe Autostrada Ploiești – Buzău lot 2. «Șantierul» este aproape încremenit între lanurile de rapiță și cereale. Într-adevăr, antreprenorii sunt blocați de probleme diverse, de la gropile de împrumut cu materiale care nu pot fi folosite, la siturile arheologice încă deschise și până la bâlbele și greșelile din proiectul tehnic livrat de Consitrans. Peste toate este presărată din belșug lentoarea proverbială a oficialilor CNAIR în a-și asuma orice fel de răspundere tehnică ori birocratică.”
Lasă un răspuns