Începînd de luni, cetățenii români cu domiciliul în România, aflați temporar în străinătate la studii, specializare sau în interes de serviciu și care au pașapoartele expirate, furate sau pierdute, vor putea obține pașapoarte fără să mai fie nevoiți să se întoarcă în România. Acest lucru se poate face în două feluri, spune lt. col. Ioan Matei, șeful Serviciului de Evidență Informatizată Bacău: „Fie solicitantul deleagă un mandatar, prin procură specială, autentificată de misiunea diplomatică ori oficiul consular, fie direct, prin oficiile consulare sau misiunile diplomatice ale României în străinătate. Singura condiție este ca solicitanții să facă dovada șederii legale pe teritoriul statului în care solicitantul”. În cazul cetățenilor români care și-au schimbat numele în străinătate nu se vor emite pașapoarte decît pe baza actului de identitate eliberat pe noul nume sau, după caz, a actului de stare civilă pe care au fost efectuate mențiunile referitoare la schimbarea numelui. Nu se poate aproba stabilirea domiciliului în străinătate pentru copiii minori ai căror părinții au domiciliul în România. (Fl. C.)
Lasă un răspuns