Bacauanii par tot mai putin dispusi sa inghita neregulile pe care le intilnesc la diversi agenti economici, indiferent de obiectul lor de activitate. Evidenta este data de numarul mare de reclamatii pe care oamenii le depun la Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorului (OJPC) Bacau. O analiza efectuata de institutie, asupra ultimilor patru ani, arata ca informarea bacauanilor asupra drepturilor pe care le au in calitate de consumatori a crescut considerabil, la fel ca increderea in autoritatile cu atributii in domeniu. „Daca in 2005 erau inrregistrate 524 de reclamatii, iar in 2006 – 648, in 2007 numarul acestora a crescut la 1.105, pentru ca, anul trecut sa avem de analizat 1.558 de petitii”, a spus Mirel Micaus, inspector-sef al OJPC Bacau. Potrivit acestuia, 60% dintre reclamatii au fost pe prestari servicii: financiar-contabile (banci), utilitati (E.ON Moldova), transport aerian si servicii cablu-TV. Alte 25% dintre reclamatii au fost la adresa agentilor economici, pentru comercializarea de produse nealimentare – in special, electronice, electrotehnice si electrocasnice – restul, de 15%, semnalind aspecte negative intilnite la comerciantii de bunuri alimentare. Majoritatea reclamantilor au avut cistig de cauza, mai sustine conducerea OJPC Bacau. (Madalina ROTARU)
Lasă un răspuns