Situatia „reclamatiilor” sosite pe adresa Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorului (OJPC) Bacau arata ca, de la an la an, cetatenii isi cunosc tot mai bine drepturile de consumatori. Cel putin asa reiese din datele prezentate de conducerea institutiei. „De la intii ianuarie, anul acesta, am fost sesizati telefonic, prin e-mail sau in scris de circa 775 de cetateni. Acestia reclama atit calitatea slaba a serviciilor oferite de diferiti operatori economici, precum si nereguli la produsele alimentare sau nealimentare achizitionate de pe rafturile magazinelor comerciantilor din judet”, a declarat Mirel Miclaus, inspector sef OJPC Bacau. Potrivit acestuia, numai din luna aprilie pina la sfirsitul lunii iunie, s-au inregistrat peste 600 de sesizari, din care majoritatea sint legate de nereguli la produse alimentare si bauturi alcoolice. De capitolul produse nealimentare s-au aratat nemultumiti 236 de cetateni, din care doi au reclamat nereguli la achizitionarea unor piese de mobilier, 42 la produse electronice si 68 la articole de imbracaminte. Aproape 120 de sesizari au venit din partea bacauanilor care reclama calitatea proasta a serviciilor furnizate de diferiti operatori economici: servicii bancare, telecomunicatii, furnizori utilitati publice, cablu-TV si internet, service garantie sau servicii turistice. „In procent de 70% din cazuri, in urma verificarilor, s-a constatat ca reclamatiile bacauanilor sint intemeiate. Ceea ce putem spune este faptul ca, de la an la an, gradul de adresabilitate a cetatenilor la institutie este in crestere. Acest lucru ne conduce la concluzia ca ei au inceput sa-si cunoasca drepturile pe de o parte, dar si sa capete incredere in cei abilitati in a le rezolva problemele”, a precizat Miclaus
Marian a zis
E bine ca bacauanii isi cunosc drepturile de consumator .
Ar fi la fel de bine sa-si cunoasca si indatoririle de salariati – cei care mai sunt, desigur- ca din pacate nu prea se mai munceste in tara asta . Pre vrem toti numai drepturi .