Rezultatele simulării la Evaluarea Națională a elevilor de clasa a VIII-a plasează Bacăul, în clasamentul județelor după medii, pe un rușinos loc 30 din 42. Cu un procent de doar 44,5 de medii peste 5.00 (63,9% dintre candidați au luat peste 5 la Limba și literatura română și doar 27,5% la Matematică), județul se află cu mult sub media pe țară – și aceea foarte mică – de 48,8%.
Rezultatele ar trebui să fie un puternic semnal de alarmă atât pentru elevi, cât și pentru părinți și cadre didactice, cei din urmă având sarcina, în perioada imediat următoare, să ia măsuri concrete pentru ameliorarea situației. „În perioada 10 – 23 martie, – a spus prof. Claudia Merticaru, purtător de cuvânt al Inspectoratului Școlar Județean Bacău – în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătățirea performanțelor școlare, rezultatele obținute la simularea Evaluării vor fi analizate în fiecare unitate de învățământ prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, la nivelul consiliului profesoral și în ședințe cu părinții elevilor claselor a VIII-a”.
La nivel național, materia care, se pare, ridică probleme majore elevilor este Matematica, procentul de note peste 5.00 fiind, la această disciplină, de 30,4.
Evaluarea Națională a elevilor de clasa a VIII-a va avea loc în perioada 23 – 25 iunie, cu afișarea rezultatelor finale, după contestații, pe 1 iulie.
GOE a zis
Dragoste cu sila nu se poate! Ce e atat de greu de priceput? Daca educabilul nu doreste sa invete, nu poate sa-l oblige profesorul ca sa iasa bine ministerul in statistici! Nu e voie sa jignesti elevul sau parintele cu vreo observatie si se vrea obligatoriu performante si competente??? Astea sunt rezultatele FeBe-urilor si interzicerii repetentiei si exmatricularilor! De unde vreti note peste 5, cand 4 ani sunt imbatati cu apa chioara cu S-uri, B-uri si metode „moderne”??? Mai are ministerul pretentii dupa toata abrambureala pe care o impune de atata timp! A, si dupa „Scoala Altfel” si goana dupa „extracurriculare” vrea 10 la matematica? Mai rau ca-n filmele cu prosti! Poate ne trezim pana nu e inca prea tarziu! Pana nu ajungem sa vorbim ca in Suedia de „generatia de monstri”: copii crescuti cu toate libertatile adultilor!
mihaela a zis
Nu stiu de ce atat interes pentru aceste simulari si chiar pentru evaluari in general;in Marea Britanie ,al carei exemplu ne chinuim sa-l urmam,nu exista sistem de notare, de evaluare ritmica, de clasificare si departajare a elevilor, considerandu-se ca toti sunt cetatenii de maiine ,cu sanse egale, pe care si le vor fructifica atunci cand isi vor gasi locul pe care il merita in societate. In acelasi timp elevii din stadiile-cheie ulterioare au o evaluare finala prin sistemul de examene, la obiectele principale ,la sfarsitul anului scolar. In rest nu cataloage prafuite , condici din evul mediu , hartoage,tabele , situatii si parasituatii cu care profesorii se confrunta zilnic; absentele se inregistreaza la portarul scolii la intrarea in institutie. Si ,la urma urmei, care sunt rezultatele lor si care sunt ale noastre-ei au cele mai bune scoli din lume ,iar noi ne chinuim sa le trimitem acolo cei mai capabili absolventi.
meg a zis
Situatia va fi si mai critica la generatiile care vor urma. Cu profesorii care sunt,prea putini fiind pasionati de ceea ce fac si interesati de rezultate,nu vom avea rezultate bune la invatatura. Aceasta este parerea unui parinte afectat din ce in ce mai tare de calitatea invatamantului actual. Nu este posibil sa ai un copil care vrea sa invete si nu aiba de la cine. Domnii profesori nu mai au rabdarea sa predea si sa accepte ca elevul nu a inteles in totalitate notiunile predate. Suntem pe o panta alunecoasa,iar finalul va fi din ce in ce mai dureros.
ionut a zis
Cand se va reveni la invatamantul de acum 25 de ani atunci se vor vedea performante. Asa chestiuni ca „Extracurriculare, Scoala altfel..” sunt numai prostii de pierdut timpul. In loc sa se faca materie ,sa se noteze si sa se faca o evaluare corecta a elevului chiar sa fie lasat repetent, noi ne tinem de prostii! Asta e rezultatul. Daca inainte reuseau unii sa faca o adunare, o impartire si chiar sa extraga un radical in gand acum le trebuie calculator. Nu mai punem la sociteala ca nu mai stiu cum sa scrie romaneste!! Asta e politica europeana de cretinizare si imbecilizare a tinerilor care vor fi adulti usor de manipulat, consumatori si fara carte. Noroc de unii parinti care ii mai indruma si ii mai controleaza. iar de profesori sau scoala.. nu mai vorbiti. Atata timp cat societatea romaneasca a produs profesori dupa 90 imbecili ca si elevii la ceva asteptati !! Gata ..generatiile de aur ale invatamantului sunt pensionari sau ..mai rau, nu mai sunt !!!
Gabi a zis
Elevii sunt obligati sa invete multe lucruri inutile. Programele sunt mult prea incarcate la unele clase. Daca vrem performante la lb.romana si matematica de ce se pune atata accent pe activitatile extracurriculare?De ce cadrele didactice trebuie sa faca munca de secretariat si trebuie sa aiba teancuri de documente la portofoliu? De ce elevii de I-IV nu sunt departajati mai clar cu note in loc de calificative? S-a dovedit ca asta nu a fost de ajutor si totusi nu se revine la note. De ce nu ai voie sa lasi repetent un elev din clasa I ca sa ii dai posibilitatea sa repete curriculumul pentru clasa I? Daca vreti performante renuntati la tot ce s-a schimbat in ultimii 20 de ani si reveniti la invatamantul care era macar la momentul asa zisei revolutii din 1989.