În cadrul Conferinţei „Oraşe şi comunităţi. Viziune 2030”, organizată de JumpToSmart.ro şi SMARTiCITY, fostul primar din Oradea, actualmente președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan a relatat că rețeta în administraţie a însemnat deopotrivă geografia, patrimoniul, controlul bugetelor, investiţiile și, desigur, oamenii şi strategiile.
„Pe noi ne-a ajutat şi geografia, pe cei din partea de vest a României. Pe de o parte, pentru că deficitul de infrastructură al ţării noastre a făcut ca investiţiile străine să se concentreze în principal pe o adâncime de câteva sute de kilometri, ceea ce pe cei din zona de vest, Cluj, Oradea, Arad, Timişoara, până la Alba Iulia, Sibiu, ne-a ajutat. Şi primarii din estul României ar vrea să facă parcuri industriale, dar acestea presupun capacitatea de a ajunge la ele. De asemenea, patrimoniul pe care l-am moştenit. Şi alte oraşe ar dori să-şi reabiliteze centrele istorice, dar dacă ele au fost demolate şi s-au construit blocurile comuniste nu au ce reabilita. Oradea a fost ajutată şi de geografie, şi de patrimoniu şi de alte contexte. Nu există nişte secrete deosebite”, a declarat Bolojan, conform Agerpres.
Benea: „Ilie Bolojan rămâne acelaşi om de administrație lucid şi fair-play”
Eurodeputatul Dragoș Benea, președintele PSD Bacău, a comentat afirmațiile liderului liberal de la Bihor:
Ilie Bolojan rămâne acelaşi om de administrație lucid şi fair-play: într-adevăr, locuitorii Transilvaniei, îndeosebi cei din zona de vest a României, sunt moştenitorii privilegiați ai unei realități istorico-geografice care face ca Viena sau Budapesta să fie mult mai apropiate & mai familiare decât Bacăul sau Iaşul.
Evoluția respectivei regiuni este, prin urmare, direct corelată realității menționate, iar dl. Bolojan are meritul de repune în drepturi această stare de fapt.
Am mai spus-o şi cu alte ocazii: nu cred într-o Românie cu două viteze, a cărei dezvoltare se opreşte pe linia Carpaților, vechea graniță a Imperiului Habsburgic.
Tocmai in considerarea aceste realități, actuala guvernare trebuie să facă o prioritate din conectarea prin autostradă a Moldovei cu vestul țării, iar A13 Bacău – Oneşti – Braşov este singurul proiect fezabil în acest sens. Altfel, coeziunea e doar o vorbă goală.
Eu ştiu că Moldova a fost campioana atragerii de fonduri europene în perioada 2007 – 2013/2015, cu un grad de absorbție de aprox. 90 la sută din totalul alocat. De asemenea, județul Bacău este primul în regiune la atragerea de fonduri europene în cadrul bugetar multianual 2014 – 2020, cu 1000 euro/locuitor fonduri concret absorbite.
Dincolo de propaganda găunoasă care face eforturi să identifice vinovați politici ptr. subdezvoltarea istorică a Moldovei, trebuie să constatăm justețea observațiilor lui Ilie Bolojan, dar şi faptul că dezvoltarea regiunii noastre depinde, în mod fundamental, de investițiile în infrastructură pe care actuala guvernare e obligată să le facă în această parte de țară.
– eurodeputatul Dragoș Benea
luca a zis
Benea, las-o balta. A13 nu a avut niciodata sustinere politica (in afara judetului Bacau). Ati incercat ceva in ultimii 2-3 ani (cind ati avut ministru la transporturi), dar slab (nu ati reusit sa fiti sustinuti si de celelalte judete).
Autostrazile in regiunea Moldovei vor fi A7 si A8 (in ordinea aceasta, cu sanse ca A7 sa se finalizeze destul de repede daca nu vor fi probleme cu licitatiile si platitile). Sunt proiecte care implica mai multe judete si care pot justifica plati din fonduri europene (A8 fiind si pe ). A13 nu este pe niciun coridor de transport important.
gigiexpertu a zis
1. ” Eu ştiu că Moldova a fost campioana atragerii de fonduri europene în perioada 2007 – 2013/2015, cu un grad de absorbție de aprox. 90 la sută din totalul alocat. De asemenea, județul Bacău este primul în regiune la atragerea de fonduri europene în cadrul bugetar multianual 2014 – 2020, cu 1000 euro/locuitor fonduri concret absorbite. ” – si mai concret , in ce anume s-au dus absorbtiile alea ? ca nu prea se vad. centura bacaului ? atat ?
2. ” Tocmai in considerarea aceste realități, actuala guvernare trebuie să facă o prioritate din conectarea prin autostradă a Moldovei cu vestul țării, iar A13 Bacău – Oneşti – Braşov este singurul proiect fezabil în acest sens. Altfel, coeziunea e doar o vorbă goală. ” – vezi tu , dom’ Benea , ca pe nea Bolojan nu o sa il auzi niciodata zicand ca el vrea autostrada Bucuresti – Oradea . De asta la moldoveni nu se va face nimic . Ca Bacaul se impunge cu Iasiul si Iasiul se impunge cu toata lumea. Nu mai bine promovati voi A13 pana la Sibiu sa se lege cu A1 si prin A7 sa se lege cu nordul tarii – Iasi , Suceava si restul ? Asa , toti se cred buricul Moldovei si vor autostrada pana la usa lor si atat. Si ce sa vezi , aia de la Bucuresti lasa moldovenii sa se certe in legea lor si mai trec si ei pe aici in campanie electorala.
luca a zis
Corect, Sibiu – Brasov – Bacau + legatura cu A7 ar fi fost acceptata de toata regiunea.
bogdan a zis
Pai deocamdata vad ca Bena vrea 2 autostrazi(A7,A13) pana la usa lui…….Iasul nu se impunge cu NIMENI!Voi aveti ceva cu toti care vor autostrada si nu bate cu cele doua….P e ce criteriu Iasul nu are dreptul la autostrada?ca vad mai nou ,ca nici bucata Iasi Tg neamt din A8 nu va mai place…..urmeaza sa intre in PNRR bucatile Iasi Letcani si Letcani Tg frumos cu cel mai mare trafic din Moldova!…e vreo problema la Bacau???
gigiexpertu a zis
@bogdan…. cauta pe net ” drumuri nationale valori de trafic ” si ai sa fi surprins ca DN28 NU are cel mai mare trafic din Moldova. Ci DN2 intre Focsani si Adjud , apoi DN2 intre Adjud si Roman. Da, DN28 este aglomerat , dar asta doar din cauza localitatii Podu Iloaiei (cred ) si nu din cauza valorilor de trafic.
Apoi , Iasiul are dreptul la orice autostrada sa il lege si cu Saturn din partea mea. Dar asa cum la noi Benea vorbeste aiurea si e separatist , asa si la Iasi se face lobby puternic politic sa fie lasat Bacaul in afara.
Tocmai de aceea ziceam ca moldovenii se cearta si autostrazile se fac mai la vest. Ca aia stiu cum sa colaboreze.
Daca vrei sa intelegi ce ti-am zis , bine. Daca nu , da-i in continuare din taste ca e gratis.
bogdan a zis
gigi nu vorbeam de dn28…
iasi tg frumos este E58/583 vad ca te pricepi…”bine” probabil nu prea iesi din Bacau……nu se face lobby impotriva A13 …noi dorim si A8 …asta e diferenta dintre Benea si Asociatiile care militeaza pentru A8….
gigiexpertu a zis
@bogdan :))) mai omule , esti simpatic :))) asa cum DN2 este E85 notat in eurocod , asa si DN28 este E58 . nu e nevoie sa ies din bacau sa stiu niste chestii elementare :))) ai acces la net , fa o cautare intai ce e ala DN28 ca poate fraierul ala de gigi nu vorbeste chiar numai aiurea.
ba da , este un grup de la iasi care face lobby puternic pentru a8 si excluderea a13. si benea stie asta. de asta se agita si el ca un pepsi obosit.
bogdan a zis
Normal ca e58/583 coincide cu vechiul trase dn 28 respectic dn 24, de aia si multa lume foloseste denumirea dn 28.Dar sa stii ca bucatile din dn 28, care au fost aduse la nivel de drum european, sunt distincte si marcate ca atare nu sunt unul si acelasi lucru….poti verifica in legislatie..sa zicem 1 la 1. Dar vis a vis de lobby impotriva A13 arata mi si mie macar o luare de pozitie,articol de ziar,ceva video in care cei de la Iasi se impotrivesc A13 asa cum o face fatis Benea impotriva A8 si… te cred…altfel ori minti ori esti gresit imformat!
Andra a zis
Ma lasati-ne cu autostrada asta! Clujul are nevoie de metrou, transilvania are nevoie de autostrazi si sosele de centura !etc.
Benea ,lasa galagia cu autostrazile din Moldova,ca-ti sar bacauanii in cap iar.
Popescu a zis
Poate daca si conducătorii acestor județe din Moldova, în marea majoritate arondați PSD-ului , partidul care a guvernat cel mai mult în România, se preocupau mai mult de bunăstarea majorității celor care i-au votat, si nu de bunăstarea proprie ,Moldova era în altă situație decât acum: cel mai mare număr de emigranti din tara, lipsa investiții străine, lipsa viziune de dezvoltare urbană și rurală, lipsa infrastructura, corupție la cel mai ridicat nivel, sărăcie extremă.
Andrei Munteanu a zis
Mai nea Benea, pe langa Bolojan tu nu valorezi nici cat negru sub unghie. Ala stie sa faca administratie, a facut destule pentru Oradea si acum vrea sa presteze pentru intreg judetul. Voi, doar mimati.
Leo a zis
A8 de la Pașcani la Iași și mai departe la Chișinău în Moldova doar atit restul Pașcani/$$$$$!!!???Tg Mureș o nebunie a unora care vor sa înființeze/legalizeze! nandragheta/mafia din România!! Pe banii UE!ce oameni deosebiți! numele acestor indivizi să fie făcut public,organizațiile???