Operatiunea de autorizare a statiilor de carburanti si depozitelor de carburanti a fost incheiata pe 22 noiembrie, dar, cu toate acestea, inca mai sint agenti economici care nu s-au autorizat. „Mai tragem si cu aceasta ocazie un semnal de alarma, ca in luna ianuarie vom incepe controalele asupra activitatii lor – ne-a declarat directorul coordonator al Directiei Judetene pentru Accize si Operatiuni Vamale Bacau, Valentin Grosu. Noi avem semnale de pe teren si ii cunoastem. Risca amenzi foarte mari si chiar daca vor veni ulterior la autorizare, perioada lucrata de la 22 noiembrie pina la momentul autorizarii este considerata ilegala din punct de vedere al comercializarii acestor produse energetice”.
Raportul este foarte mic intre autorizati si neautorizati, dar sint cel putin cinci agenti economic neautorizati. „Probabil, vor justifica, intr-un fel, neautorizarea, insa controlul va fi strict din punct de vedere fiscal – a mai avertizat directorul Vamii Bacau. Vom verifica daca pina la momentul autorizarii au avut activitate comerciala. Amenda este de la 20.000 la 100.000 de lei, dar implica si masuri sanctionatorii complementare, referitor la toata marfa comercializata, care se confisca prin contravaloarea ei si se interzice sa mai desfasoare activitati de acest gern in perioada urmatoare. Cine a suferit o astfel de sanctiunune, practic nu va mai putea fi autoriozat. Sint agenti economici autorizati de curind, cam la o luna dupa 22 noeimbrie. Dar si ei vor suporta rigorile legii. Noi am atras atentia pe toate caile posibile, inclusiv cu adresa oficiala inaintata catre fiecare agent in parte, asupra termenului limita de autorizare”.
Facilitati, pina la 1 martie
Vor fi verificati toti agentii. In acest moment, Directia Vamala Bacau are 65 de cereri de functionare de statii de carburanti (comert en detail), dintre care 63 de la agenti atestati (5 statii de GPL, 58 mixte). A fost respinsa o cerere si este in curs de analiza o alta cerere. In ceea ce priveste comercializarea en gros fara depozitare (intermediarii), sint 33 de cereri, dintre care 29 atestate si 4 respinse. Respingerile si la en gros si la en detail de regula au la baza existenta in certificatul fiscal a unor datorii catre Bugetul de stat, pentru ca una dintre conditiile stricte impuse de legislatie este sa nu aiba datorii. „S-a scos din lege aspectul legat de insolventa, deci si societatile in insolventa pot fi autorizate – a precizat Valentin Grosu. Iar in cea ce priveste realizarea sistemului electronic de evidenta a stocurilor (intre rezervor, pompa de carburanti si casa de marcat), legislatia permite aceasta clarificare a problemei si rezolvarea ei pina la 1 martie”.
Semnalul a fost atras acum trei luni
„Avem tot mai multe indicii – spunea, cu aproape trei luni in urma, Valentin Grosu – ca sint tot mai multe solicitari pentru aparitia antreprozitelor fiscale de depozitare a produselor energetice. De unde pina acum (luna septembrie – n.n.) nu aveam nici unul, acum avem trimise la Bucuresti doua dosare pentru autorizare si sint in pregatire altele doua pentru locatii existente, plus unul aflat in faza initiala”. Apetenta pentru asemenea gen de afacere este explicabila prin conditiile de derulare: marfa se aduce in regim suspensiv in antrepozit, nu se platesc accize, iar din depozit se plateste acciza numai in momentul in care se livreaza marfa. Financiar, este mai convenabil. „Pe acest fond – a incheiat Valentin Grosu -, sintem obligati sa manifestam mult mai multa atentie si sa fim mult mai prezenti in strada, controlind transportul acestor produse”. Transportul se poate face numai insotit de RODAI, documentul administrativ de insotire, care insa va fi curind modificat de Sistemul de control al miscarii produselor accizabile in regim intracomunitar (euroopean) – EMCS, despre care am scris si vom mai scrie.
polbac a zis
„S-a scos din lege aspectul legat de insolventa, deci si societatile in insolventa pot fi autorizate – a precizat Valentin Grosu” – bravos don sef, vi s-a luat o piatra de pe inima. Cate propuneri ati facut de exemplu pentru modificarea Codului fiscal privitor la neplata de TVA de catre societatile in insolventa? Aveti dimensiunea „gaurilor date bugetului” prin aceste prevederi legale? Cui foloseste o asemenea procedura ? Stiti dle director ca aproximativ 30% din comertul cu combustibili este practicat de societatile comerciale in insolventa?