• în organizarea cursurilor solicitate de patroni se va pierde timp cu organizarea
Cursurile de calificare pentru șomeri vor da bătăi de cap Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) din Bacău în acest an. Întîrzierile vor fi cauzate de sistemul de autorizare a firmelor sau instituțiilor care organizează formarea profesională. Acesta s-a schimbat , iar de procedura de autorizare se va ocupa o comisie aflată în cadrul direcției de Dialog, Familie și Solidaritate Socială (DDFSS) din Bacău. Tot acest sistem birocratic va avea repercursiuni în cele din urmă asupra angajaților care vor să se recalifice, care vor trebui să aștepte cursul pînă ce angajatorul va înștiința AJOFM Bacău, iar instituția va obține autorizația de la comisia de evaluare.
„Problemele vor apărea la cursurile organizate la solicitarea patronilor. Ei ne vor solicita cursurile în momentul în care vor vrea să își califice salariații și pînă ce se va obține autorizația va trece ceva timp”, ne-a declarat Octavian Țicău, director executiv la AJOFM Bacău. Cei care vor dori să se autorizeze personal și să organizeze ei cursurile vor elimina din timpii morți și vor depunde dosarul în momentul în care vor ști exact ce personal urmează să fie calificat din unitate. În ceea ce privește organizarea cursurilor pentru șomeri, conducerea instituției băcăuane spune că nu vor fi probleme deoarece autorizarea se va solicita imediat ce se va întocmi planul de calificare pe fiecare curs în parte.
Firmele care doresc să califice forță de muncă trebuie să își depună
dosarul de autorizare la DDFSS Bacău și vor trebui să treacă pe
la o comisie de autorizare din cadrul instituției. AComisia trebuia să se reunească încă de la sfîrșitul anului trecut, dar, din cauza vacanței de iarnă, și-a amînat activitatea. Ea a început practic să funcționeze pe 15 ianuarie, cînd a demarat analiza a cinci cursuri pe care AJOFM Bacăuvrea să le organizeze pentru șomeri. „Dacă totul decurge cum trebuie și AJOFM Bacău face dosarul de autorizare, nu cred că vor depăși două zile pentru obținerea autorizației”, ne-a declarat Teodor Agachi, director executiv la DDFSS Bacău. Firmele care vor organiza cursuri de calificare vor trebui să scoată din buzunar în jur de 20 de milioane de lei pentru a obține autorizația, pe o singură meserie. Autorizația eliberată de DDFSS Bacău va avea valabilitate pe o perioadă de patru ani.
Anul trecut, AJOFM Bacău a organizat la cererea patronilor 34 de cursuri de formare profesională. Cele mai solicitate meserii de patronii băcăuani au fost în domeniul construcțiilor. În acest an, Agenția va trebui să organizeze cursuri de calificare pentru 949 de persoane și să găsescă locuri de muncă pentru mai bine de jumătate dintre aceștia. (Claudiu TĂNĂSESCU)
Lasă un răspuns