Imaginea universal acceptata a Mosului, rubicond, cu mustata si barba albe, imbracat in costum alb-rosu, a aparut abia in anul 1930. Atunci, Coca-Cola a profitat de desenul realizat de Haddon Sundblom si l-a adoptat pe Mos Craciun – Santa Claus, pentru americani – in Coca-Cola’s Land. A fost, practic, o gaselnita de marketing, cu care compania si-a sporit vinzarile si, astfel, s-a creat in mintea copiilor de yankei, si nu numai, ideea ca batrinul e doar un angajat al firmei, ca el este cel asteptat si sarbatorit in lume, si nu nasterea Domnului, Iisus Hristos.
La noi, regimul comunist a transformat sarbatoarea Craciunului intr-una a lui Mos Gerila. Aspectul religios al momentului nu era pomenit nici macar in treacat. Acum, odata cu democratia, sarbatoarea Craciunului a revenit in forta, dar e una deformata, comerciala. Cei mai mici dintre noi asteapta doar darurile, fara a sti ce eveniment este, de fapt, sarbatorit.
Ce sa-i faci, daca Biserica nu foloseste marketingul in aceeasi masura in care o fac jucatorii de pe piata de consum? Craciun fericit tuturor!
Lasă un răspuns