ANPC (Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor) a amendat cu 2 milioane de euro compania aeriană low-cost Blue Air, din cauza numeroaselor zboruri anulate (aproape 180.000 de rezervări în valoare de peste 66 milioane de lei).
ANPC susține că, în urma sesizărilor depuse de consumatori și ca urmare a reacțiilor din media Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a realizat, în cursul lunii iunie 2022, o acțiune de control la operatorul economic Blue Air Aviation SA.
Mai exact, ANPC arată că, în perioada 30.04.2021-30.04.2022, operatorul economic a anulat 11.289 de zboruri, acestora corespunzându-le 178.405 rezervări, pentru care s-au efectuat plăți în valoare toatală de 66.585.967,68 lei, de către consumatori din 20 de state membre ale Uniunii Europene, în care compania aeriană supusă verificărilor operează, cu regularitate, zboruri.
„Având în vedere că abaterile constatate privesc atât consumatori din România, cât și din UE, ANPC, prin Direcția Generală Control Supraveghere Piață și Armonizare Europeană, a transmis o alertă către Comisia Europeană şi autorităţile omoloage ANPC, din celelate state membre, prin care solicită verificarea, la nivel european a încălcărilor similare de legislație, altele decât cele reclamate la ANPC, ori dacă s-au luat deja măsuri de asigurare a respectării legislației, pe teritoriul UE, împotriva unor astfel de abateri ale companiei Blue Air Aviaton SA”.
spun reprezentanții ANPC
ANPC recomandă consumatorilor să evite achiziționarea biletelor de avion de la operatori economici care obișnuiesc să anuleze cursele
ANPC menționează că au fost primite 924 de reclamaţii transfrontaliere, fapt care a determinat necesitatea obţinerii unor informaţii suplimentare şi prin reţeaua CPC, care funcţionează ȋn baza Regulamentului (UE) 2394/2017 şi care asigură cooperarea dintre autorităţile naţionale de supraveghere şi control ale pieţei din toate statele membre, la care se adaugă Comisia Europeană.
ANPC mai recomandă consumatorilor să fie extrem de vigilenți și să evite achiziționarea biletelor de avion de la operatori economici care, în trecut, au anulat foarte multe curse și nu au respectat drepturile consumatorilor.
„Reamintim totodată că, odată cu notificarea Blue Air, au fost notificate către statele membre, prin rețeaua CPC și Wizz Air și Ryan Air, care de asemenea au avut, în această perioadă, foarte multe anulări sau întârzieri de curse, fără a ține seama de drepturile consumatorilor.”
mai arată ANPC
ANPC mai recomandă consumatorilor să semnaleze situațiile similare celor prezentate mai sus, indiferent de compania aeriană unde acestea sunt înregistrate.
Totodată, ANPC îi avertizează pe consumatori că societățile comerciale care recuperează sumele nerambursate de companiile aeriene, în cazul anulării zborului percep comisioane pentru aceste servicii.
SEBASTIAN a zis
Am cumpărat un bilet pe ruta Frnkfurt-Bucureşti prin agenția Vola , în luna mai , ptun zbor în luna septembrie
Sunt acum anunțat că zborul a fost anulat , fară a mi se oferi alternative . Am trimis un e-mail la Blue Air , dar încă nu mi-au răspuns .
Radikal a zis
Aceasta varza de Bruxelles se datoreaza exclusiv neterminatilor de la USR, care au distrus Romania impunand masuri restrictive lispite de rost. Poate nu mai tineti minte cum ne fugareau militienii pe strazi daca nu purtam masca, sau poate ati uitat cum erau luati oamenii cu izoleta. Si cum eram dusi cu hoarda, ca vitele, sa ne vaccinam. Industria de turism si cea aviatica au fost grav afectate de masurile USR-ului, si spun ca USR a fost principalul vinovat pentru ca PNL nu era atat de agresiv in impunerea unor masuri restrictive imbecile si inutile. Blue Air merega destul de bine pana in 2020, este o companie romaneasca, dar USR a avut grija sa o desfiinteze, probabil ca useristii au un plan organizat de masuri anti-romanesti care sa distruga economia tarii.
Jeam a zis
Aș spune că e un prim pas pozitiv, pentru ca Blue Air și-a și își bate joc de clienți de ani de zile. Pende altă parte, costurile finale tot fraierii de clienți le vor simți în preț… Au existat discuții in alte țări cu privire la moderarea/monitorizarea companiilor low cost, că se întâmplă și la case mai mari, dar nu vrea nimeni să-și bată capul să facă naibii un regulament clar și mai ales impozabil companiilor… Au „drepturi” clienții, da, au, dar atâta timp cât compania e lăsată să refuze drepturile alea sau să facă cum vor ei, fără pic de respect pentru orice nimic nu se va schimba. Pe de altă parte, poate se ajunge să se creeze balanța între zborul cu avionul și mersul cu mașina pe distanțe lungi…cine știe
Djdany a zis
Nu-i convine lui blue air pa la revedere