• unele firme transportă încă produse periculoase în condiții cel puțin problematice • polițiștii și inspectorii ARR din Bacău și Neamț au dat, în numai trei ore, amenzi de peste 200 de milioane de lei
Șoferii autovehiculelor care transportă mărfuri periculoase și care, ieri, au intrat sau au ieșit din Buhuși au fost trecuți prin ciur și prin dîrmon de cîteva echipaje ale Poliției Rutiere și ale Autorității Rutiere Române (ARR) din județele Neamț și Bacău. O acțiune cu temă ale cărei rezultate ar trebui să-i pună pe gînduri pe patronii mai multor firme, cărora nu prea le păsa de regulile de transport ale unor astfel de produse și, implicit, își transformă mașinile în „bombe pe patru roți”, după aprecierile polițiștilor băcăuani. Drept urmare, echipele de control au dat, în numai trei ore, amenzi de peste 200 de milioane de lei.
Prima „captură” a echipajelor de control a fost un autocamion al firmei „Bonis”, care era încărcat pînă la refuz cu butelii de aragaz. Lipsea însă, licența de transport pentru mărfuri periculoase, fișa de siguranță și, în plus, cîteva butelii nu aveau robineți de siguranță. „Buteliile au fost încărcate la Ploiești, aduse la depozitul din Bacău și, acum, le duceam la punctele de distribuție din județul Neamț. Din păcate, noi sîntem ăia mititei, catre trebuie să executăm ceea ce spun șefii”, a încercat o explicație Remus Bădescu, șoferul autocamionului. Asta nu l-a scăpat însă, de o amendă zdravănă, care a totalizat nu mai puțin de 38,2 milioane de lei. „Șoferul are licență de transport pentru mărfuri generale, dar, în cazul mărfurilor periculoase, este necesară o licență de transpoprt specială”, a explicat Viorel Pocovnicu, inspector în cadrul ARR Bacău.
A doua „bombă” pe patru roți și-a făcut apariția după numai cîteva minute dinspre Piatra Neamț. Un microbuz Volkswagen care avea, foarte probabil, o vîrstă respectabilă, se „chinuia” să ducă la Tg. Ocna vreo 800 de litri de diluanți și lacuri. Chemat la control, șoferul Constantin Anton a recunoscut că nu are licență de transport pentru mărfuri periculoase, motiv pentru care firma s-a ales cu o amendă de 80 de milioane de lei din partea ARR, plus alte 3,2 milioane de lei din partea Poliției. De control nu a scăpat nici autocamionul GR 02 XHO, condus de Marin Neacșu. Acesta transporta semințe produse de o renumită firmă de produse alimentare, dar cum acesta nu avea nici un fel de licență de transport, dar nici tahograf montat pe mașină, a fost „cadorist” cu o amendă de 48,2 milioane de lei. Sancțiunea a fost aplicată firmei care avea în proprietate autovehiculul, adică „Lin” SRL din comuna Roata, județul Giurgiu, dar cum patronul acesteia nu era altul decît fiul șoferului, acesta a simțit nevoia să se așeze pe o bancă în momentul în care a aflat cît îl costă neglijența. Oricum, după ce au controlat circa 30 de mașini, concluzia polițiștilor băcăuani a fost cît se poate de clară: „în ciuda evenimentelor din ultima perioadă, există încă mulți patroni de firme de transport care ignoră reglementările în vigoare”, după cum ne-a declarat inspectorul principal Teodor Iacovache de la Serviciul Poliției Rutiere. „Cei care fac transport pe rute lungi, sînt, de regulă, pregătiți din toate punctele de vedere. Problemele apar în cazul celor care merg de la «moară la gară», care au impresia că se poate și așa”, a spus Viorel Pocovnicu, inspector ARR. (Eduard CUCU)
Lasă un răspuns