• mai mulți locatari din zona Parcului central se plîng că doar unul sau două calorifere din apartamente li se încălzesc, deși ei plătesc căldura la metru pătrat • conducerea Termloc susține că vina aparține asociațiilor, care n-au cerut în vară să se facă revizii la instalații
Începerea furnizării căldurii de către societatea Termloc nu reprezintă un motiv de bucurie pentru toți locuitorii municipiului Bacău. În ultimele zile, mai mulți cetățeni au sunat sau au venit personal la redacție pentru a sesiza că în zonele unde locuiesc căldura ajunge foarte puțin sau deloc. Unul dintre cei nemulțumiți de calitatea serviciilor oferite de Termloc este Traian Vidrașcu, de 77 de ani, care locuiește pe strada Aleea Parcului. „În ultimii ani mai mult plătim căldură decît avem. La mine în casă doar un singur calorifer se încălzește, dar față de alți vecini pot să mă consider norocos. Sînt alții care tremură pe lîngă ele, pentru că nu se încălzesc deloc”, ne-a povestit Traian Vidrașcu. Sesizarea acestuia nu este singura venită din zona parcului Cancicov. Mai mulți pensionari s-au plîns că, deși au achitate facturile la zi, căldura nu ajunge în casele lor, iar de situații de acest gen au avut parte și în anii din urmă.
Reprezentanții societății Termloc spun însă că, atîta timp cît un singur calorifer se încălzește, înseamnă că centrala funcționează și că firma își face treaba. „Centralele funcționează, agentul termic ajunge pînă la branșamente, iar de acolo este problema locatarilor. E adevărat că și instalațiile sînt foarte vechi, se mai înregistrează pierderi, însă sînt și destule situații în care instalațiile blocurilor sînt înfundate, iar oamenii constată abia acum acest lucru”, ne-a declarat Viorel Comănescu, director tehnic la Termloc.
Pentru că societatea nu a făcut probe la cald și a trecut abia la prima zăpadă la umplerea instalațiilor, mulți dintre băcăuani descoperă abia acum că au probleme și că nu li se încălzesc caloriferele. „Este vina locatarilor, pentru că verificările instalațiilor se fac vara, nu iarna, cînd totul trebuie să fie pus la punct. Noi am înaintat toată vara asociațiilor note prin care îi înștiințam pe administratori de necesitatea reviziilor la instalațiile interioare. Chiar și așa, numai cinci sau șase asociații au venit să încheie contract cu noi”, declara, înaintea începerii furnizării călduri, Dumitru Crîșmaru, directorul Termloc. Administratorul de la Termloc mai spunea atunci că prioritate la solicitările înaintate acum pentru revizii vor avea acele asociații care au încheiat contract de prestări servicii cu Termloc.
În momentul de față, la Termloc sînt depuse foarte multe cereri de revizie a instalațiilor interioare, deși aceste servicii sînt contracost. „Avem cinci echipe de instalatori care merg pe teren. Putem să soluționăm o singură cerere, dar și zece cereri într-o singură zi. Depinde de gravitatea defecțiunii”, susține Florin Zbranca, director de producție la Termloc. Remedierea defecțiunii la instalațiile primare sau la cele din bloc nu produce disconfort doar locatarilor care nu au căldură. Ca să intervină, instalatorii trebuie să oprească funizarea căldurii, lucru care nu este deloc plăcut, mai ales atunci cînd afară crapă pietrele de frig. (Costinela BREAHNĂ)
Lasă un răspuns