Modul în care a decurs, joi dimineața, zborul Blue Air 0B2945, de pe ruta Bacău – Catania, a stârnit mai multe reacții, relatările pasagerilor fiind preluate de site-urile de știri.
Potrivit unor informaţii furnizate de călători, un avion Blue Air care efectua zborul OB 2945, care a decolat pe 4 ianuarie 2018 dimineaţă din Bacău, la ora 8,50, cu destinaţia Catania, ar fi fost „aproape să se prăbuşească în mare”, în jurul orei 10.15, în timp ce survola Mediterana între peninsula italică şi Sicilia.
Site-ul Airlines Travel explică ce s-a întâmplat de fapt, vizavi de reacția pasagerilor:
«Din ce am observat noi, zborul Blue Air 0B2945, de pe ruta Bacău – Catania, a decurs fără probleme până aproape de aterizarea pe aeroportul din Sicilia. Vântul puternic, turbulențele severe și vânturile de forfecare au făcut ca piloții să anuleze procedura de aterizare în Catania și să devieze avionul spre aeroportul de rezervă, cel din Palermo.
Pentru cei care nu sunt familiarizați cu termenii ”go around” și crosswind landing, vă invit să citiți despre ei.
Ținând cont că aeroportul din Catania este la un pas de mare, e și normal ca pasagerii să vadă apa când avionul aterizeaza pe acest aeroport. Din cauza vântului puternic, panta de coborâre poate a fost mai mare față de cea normală, dar nu a fost vorba de picaj.
E normal ca aeronava să ajungă la altitudine mică deasupra apei, iar în cazul de față a fost și procedura aborted landing, ulterior avionul fiind deviat spre Palermo.
Deci nu a fost vorba de defecțiune tehnică, nu a fost vorba de picaj, avion scăpat de subcontrol etc. Nu! A fost vorba doar de aplicarea procedurilor normale în astfel de condiții meteo.
Pasagerii s-au panicat pentru că nu știu ce e afară, nu știu ce fac piloții, plus disconfortul creat în avion, dar totul a fost conform procedurilor, dovada stă în faptul că totul s-a terminat cu bine.»
Citiți integral, în articolul „Zborul 0B2945 de la Blue Air și «șocul și groaza» din presa românească”.
Poziția oficială Blue Air:
«Stimați pasageri,
Din cauza condițiilor meteo nefavorabile, zborul Blue Air 0B2945 care a decolat, astăzi, de la Bacău cu destinația Catania a fost nevoit să realizeze o oprire pe aeroportul de rezervă Palermo, unde cei 126 de pasageri și cei 6 membri ai echipajului au aterizat în siguranță.
Cauza exactă în urma căreia aeronava Boeing 737 a fost nevoită să-și întrerupă cursa a fost, în principal, vântul puternic în rafale cu fenomenul de forfecare, cât și turbulențele severe în apropierea aeroportului.
Imediat după încheierea acestor fenomene meteo, aeronava și-a continuat zborul cu destinația Catania, unde a preluat pasagerii zborului de retur Catania – Bacău.
Încă o dată, dorim să subliniem angajamentul companiei Blue Air care, în astfel de situații, reușește să-și păstreze promisiunea în fața pasagerilor și să-i transporte în siguranță la destinație.
Totodată, ca urmare a diverselor interpretări în presă cu privire la aterizarea zborului 0B2945 Bacău – Catania, compania Blue Air se vede nevoită să puncteze următoarele aspecte extrem de importante:
– în niciun moment zborului, siguranța pasagerilor și a echipajului nu a fost pusă în pericol.
– aeronava nu a fost și nu a declarat aterizare de urgență / stare de urgență / situație de urgență.
– apropierea în vederea aterizării la Catania s-a desfășurat conform procedurilor standard, fără nicio deviere, iar comandantul, experimentând condițiile meteo nefavorabile, a decis întreruperea procedurii de aterizare și redirecționarea spre aeroportul de rezervă Palermo.
– aeronava este în stare tehnică optimă pentru zbor și nu a experimentat niciun fel de defect tehnic sau de altă natură în timpul zborului sau al aterizării. În acest moment, aeronava este în cursă, cu pasagerii care aveau cursă de la Catania spre Bacău.»
Alex a zis
Era suficient ca echipajul sa comunice pasagerilor ce se intampla si sa ii linisteasca. Si mie mi s-a intamplat un episod asemanator, tot cu Blueair si mai infricosator decat turbulente/vant/pierderea altitudinii era tacerea mormantala din cabina. Inteleg ca oamenii sunt concentrati pe ce au de facut acolo dar sa incerce, din cand in cand, sa linisteasca si pasagerii. Chiar conteaza!
Popescu a zis
Atunci cand se va inventa meseria de purtator de cuvant al pilotului iar tu o sa ai inca vreo trei euro ca sa platesti in plus la bilet (ceea ce sincer, ma indoiesc ca ai posibilitatea), o sa fie si asemenea servicii incluse in pret, recte comunicate catre pasageri, pe timp de furtuna. Pana una, alta, pilotul tine in mana o suta si mai bine de vieti, si de aceea, in minutele cand sunt turbulente majore, el trebuie sa fie concentrat pe manevrele tehnice, si nu pe discutat cu prostii. Daca nu te simti in stare sa pricepi ca pilotul conduce un avion si nu un post de radio, atunci ai ocazia sa iei autobuzul pana in Italia. Drum bun !
Alex a zis
Iti aduc aminte ca un bilet la Blueair e, de multe ori, mai scump decat unul la BA. Am zburat si cu alte companii low-cost ( Easyjet, de pilda), unde exista o comunicare ireprosabila (si, banuiesc, pilotau tot un avion). E posibil ca eu sa fiu prost dar imi place sa cred ca macar nu sunt nepoliticos.
Popescu a zis
Prostia poate ucide, domnule. Sunt soferi de autocar cu cateva milioane de kilometri la bord carora calatorii le cer sa cante in timp ce conduc. La fel si pilotul, in loc sa isi vada de problemele tehnice ce pilotaj, tre sa aiba nevoie de femeile gravide si de barbatii cu cucul mic. Eu am zburat aproape de un milion de kilometri, marea majoritate pe linii aeriene normale, nu low-cost, si indiferent de conditiile atmosferice (si am avut partea mea de conditii grele), tot ce au facut pilotii a fost sa comunice sa ne legam centura de siguranta, pentru ca urmeaza o perioada de turbulente. Nimic altceva, nicio poveste samd. La liniile low-cost care se cam chinuiesc sa existe, e normal ca o tin pe povesti si pe lugu lugu, ca sa nu observi ca stai inghesuit ca un animal si ca nu ai nic pe gratis, nici macar un pahar cu apa.
Alex a zis
Wow. Si credeam ca eu am frustrari…..
Florin a zis
Felicitari pt Popescu.Pilotul se ruga si apoi manevra si asta este destul!!!