Construirea Autostrăzii A7 Moldova nu va rezolva problema morților de pe șosele, ca prin minune, avertizează Ionuț Ciurea, directorul executiv al Asociației Pro Infrastructură, citat de ziare.com. Până când DN2, cunoscut publicului larg drept „Drumul Morții”, nu va fi pus în siguranță, numărul evenimentelor nefericite ar putea continua.
„Trebuie luat aproape fiecare drum, în parte. Sunt situații și situații. Sunt elemente care trebuie făcute pe majoritatea tipurilor de drum, dar și particulare, cum e la DN2. La DN2 trebuie reconfigurată platforma. Asta e varianta cea mai rapidă și cea mai ieftină. Prin localități nu trebuie lărgit la două benzi. Eu am spus demult că, după ce se va termina A7, trebuie făcut și DN2. Dacă nu se face DN2, o să se moară în continuare. E posibil, pentru că se eliberează drumul, mulți vor merge pe A7, iar pe DN2 vor merge în special cei care vor face curse mai scurte și astfel unii vor fi tentați să meargă și mai tare. E posibil, mai ales în anumite zone, să fie mai multe victime, mai multe accidente grave”, a declarat reprezentantul societății civile, pentru Ziare.com.
CNAIR susține că accidentele cu victime, mai ales cele soldate cu decese, au loc în primul rând din cauza nerespectării regulilor de circulație. În replică, Ionuț Ciurea avertizează că, din cauza lipsei infrastructurii, se ajunge ca în 2024 traficul de tranzit să se facă prin comune.
„DN2 trebuie pus în siguranță, mai ales în interiorul localităților. CNAIR susține că se moare în localitate. Dar vorbim despre trafic de tranzit, în localitate. Apoi, în localitate, răspunderea este împărțită: sunt drumuri în localitate în administrarea CNAIR și altele, în administrarea CJ-ului sau a primăriei de acolo. Lucrurile sunt foarte complicate, sunt foarte mulți bani de băgat, iar lucrurile care se fac, de multe ori se realizează fără cap și coadă”, a mai precizat Ciurea.
Pentru a împiedica tragediile pe cât de mult posibil, e nevoie de un pachet de măsuri, potrivit reprezentantului Pro Infrastructura.
„În ceea ce privește oamenii, educația nu se poate face de pe o zi pe alta. Dar se mai poate face un lucru care, dacă s-ar fi dorit, s-ar fi făcut: partea de amenzi, sancțiuni mai dure.
Sunt de făcut multe lucruri în orașe, aspecte ce pot fi implementate astfel încât să nu poată fi depășită viteza de 50 km/h, în alte cazuri, 30 km/h. De exemplu, bumperele. Trebuie marcate trecerile de pietoni, în special cele din apropierea școlilor, trebuie rezolvată problema parcărilor, a lipsei de vizibilitate”, a mai punctat oficialul ONG-ului din zona de infrastructură.
Eminescu a zis
Moamaaaaaa ce uratttt !!!!!!!!!!!!
Menumorut a zis
Ati facut o obsesie pentru bumperele astea! De ce mai asfaltati? Mai bine lasati drumurile ca in evul mediu: cu bolovani, cu gropi, cu noroi…bumpere gratis!
Nu ar fi mai educativ sa modificati legislatia: amenzile progresive (cazier rutier extins), incasate pe loc (n-ai bani, pleci pe platforma, fara numere)?
Visul de libertate de miscare se transforma in cosmar cu decidenti avand mintea ingusta, tinzand la zero: „sa le distrugem bunurile, sa le sara plombele la fraieri”!
Dan a zis
Dle ziarist, ai scris mult, si nimic concret!
Clar ca nu circuli decat ocazipnal pe DN 2!
Singura solutie, este, trecerea la doua benzi pe sens!
Eminescu a zis
Asta e solutie pentru urmatorii 10 ani ca peste 10 ani vor trebui 3 si tot asa…
Menumorut a zis
Din pacate, circul mult pe DN2…
Realitatea cruda este ca lipsa de civilizație se va manifesta si pe 11 benzi pe sens….dam vina pe infrastructura, o cream apoi o transformam intr-un instrument pentru tortura fizica si psihica a tuturor participantilor…din cauza „leilor” care oricum vor depasi limitele impuse…Perdantii: cei care respecta oricum regulile.
Luminita Stratulat a zis
Toti spun povesti nemuritoare…
Este clar faptul ca primordial sunt investitiile in infrastructura.
Pentru a se reduce accidentele e simplu, se adopta in legislatia nationala module gps pe fiecare autoturism sau mijloc de transport…iar amenzile vin direct acasa in plic.
Un modul gps costa maxim 10 euro…motajul tot atat si conexiunea de date poate ajunge maxim 1 euro lunar.
Negociat la nivel national costurile pot fi si mai mici.
Datele pot fi criptate, stocate pe perioade scurte de timp si accesate doar de catre persoanele autorizate, strict datele ce incalca legislatia.
Insa dumnealor realizeaza instant ca solutia nu este viabila…intrucat infrastructura precara…nu va putea sustine onorabil si in maniera fluenta traficul milioanelor de atuturisme si tir, ce merg toate in localitate cu 35-45 km/h si inafara localitatii cu 85km/h…fiindca s-ar paraliza totul…camioanele cu mancare ar ramane zile intregi blocate in trafic.
Mai punem la sociteala ca amenzile aduc la bugetele locale valori de aproximativ 2-3 % din PIB al Romaniei?
Cel mai sanatos este interconectarea capitalei, a granitelor si a marilor orase cu autostrazi.
Refacerea drumurilor nationale.
Semaforizarea capilara a oraselor si comunelor cu sisteme de management inteligent.
Metrou in fiecare municipiu de minim 100.000 locuitori.
Linii de cale ferata pentru transport metropolitan din orase catre comunele invecinate la 30-40 km.
Centura obligatorie la orase.
Infrastructura feroviara de mare viteza (calatori si marfuri) intre marile orase si capitala precum si catre toate capitalele tarilor vecine.
Educatie rutiera din primele clase…
Pana atunci…adica niciodata…vor umple tara de camere…sunt proiecte in derulare cu fonduri europene ce ajung la 1 miliard de euro…
Deci, firmele de casa ale politicienilor….abonate la bani publici, ajung mai repede la malai…instaland niste camere…decat prin licitatii la infrastructura mare…
Guvernantii au ales sa cheltuie banii pe tot felul de proiecte mizerabile, camere, piste de biciclete, statii de autobuz.
La noi in Bacau si nu doar, majoritatea statiilor de autobuz sunt niste mizerii.
Rolul unei statii moderne, nu este sa-ti incarci telefonul mobil…este ca pe timp defavorabil…ploaie (prezenta in majoritatea lunilor din an), lapovita, ninsoare temperaturi minime sau maxime cu soare arzator, sa protejeze categoriile defavorizate ce se deplaseaza cu mijloacele de transport in comun: varstnicii, navetisti, copii.
Puteau instala containere moderne, restilizate ….ca in Dubai unde le plac edililor sa mearga si isi cumpara apartamente…inchise, cu suprafete vitrate, aclimatizate, cu buton de panica/protectie, camera video si senzori de prezenta. Peste care se puteau pune panouri led de publicitate, iar in interior tv pt publicitate …o alta sursa de venit la municipalitati.
In loc de mizeriile de piste de biciclete…proiecte de parcari subterane….cu spatii verzi deasupra…
Da e greu sa muncesti mult pe putini bani cand …specialistii in ,,crosetat” banii publici ,,elaboreaza” priecte customizate…vandute pe bani grei prin firmele proprii de consultanta….si mai apoi realizate pe bani grei tot de firmele proprii ale baronilor locali si nationali.
radu a zis
cred ca odata cu a7 o sa fie si mai multe camere / radare pe dn2 si trafic mai mic.
Ma astept la mult mai putine accidente
Ar trebui sa ramana numai zmeii de duminica pe dn2, si traficul la cumetri/socri (de la movilita la cosereni de la sascut la adjud samd)